Hoi,
Ik heb de volgende formule in cel J2 staan:
=DATEDIF(H2,I2,"m")&" mnd, "&DATEDIF(H2,I2,"md")&" dgn"
Die is heel fijn, want die rekent uit hoeveel maanden en dagen er zitten tussen een begindatum en een einddatum. Dat wordt als volgt weergegeven:
H2 I2 J2
Startdatum Einddatum Duur
2016-04-28 2016-07-05 2 mnd, 7 dgn
Die begin en einddatum staan elk in een aparte cel, respectievelijk H2 en I2, de formule staat in J2.
Soms is echter de begindatum niet bekend, en dan maakt de formule hierboven er zoiets als dit van:
H2 I2 J2
2014-06-01 1373 mnd, 1 dgn
Ik zou heel graag willen dat wanneer de begindatum niet bekend is, er een 0 wordt weergegeven in cel J2. Zodat in 1 oogopslag duidelijk is dat er niet voldoende data is om de cel te vullen.
Maar ik kan daar geen formule voor vinden. Heeft iemand een idee?
Groetjes, Oefie
Ik heb de volgende formule in cel J2 staan:
=DATEDIF(H2,I2,"m")&" mnd, "&DATEDIF(H2,I2,"md")&" dgn"
Die is heel fijn, want die rekent uit hoeveel maanden en dagen er zitten tussen een begindatum en een einddatum. Dat wordt als volgt weergegeven:
H2 I2 J2
2016-04-28 2016-07-05 2 mnd, 7 dgn
Die begin en einddatum staan elk in een aparte cel, respectievelijk H2 en I2, de formule staat in J2.
Soms is echter de begindatum niet bekend, en dan maakt de formule hierboven er zoiets als dit van:
H2 I2 J2
2014-06-01 1373 mnd, 1 dgn
Ik zou heel graag willen dat wanneer de begindatum niet bekend is, er een 0 wordt weergegeven in cel J2. Zodat in 1 oogopslag duidelijk is dat er niet voldoende data is om de cel te vullen.
Maar ik kan daar geen formule voor vinden. Heeft iemand een idee?
Groetjes, Oefie
Laatst bewerkt: