• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel legen en vullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat aanvulling op het voorbeeldje van Roncancio nl. waar vink je dat uit ;)

Bijlagen

• pict. niet print.jpg
    pict. niet print.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 34
Ja dat is heel mooi, alleen moet ik hem handmatig uit en aan zetten, en dat is niet de bedoeling het logo moet verdwijnen als ik in VBA een printopdracht geef.
(Ik druk namelijk om voorgedrukt papier af)
Wanneer ik de factuur mail moet het logo wel worden meegestuurd.

Ik heb dus alleen een code nodig om het logo aan / uit te zetten

Angela

Ja dat is heel mooi, alleen moet ik hem handmatig uit en aan zetten, en dat is niet de bedoeling het logo moet verdwijnen als ik in VBA een printopdracht geef.
(Ik druk namelijk om voorgedrukt papier af)
Wanneer ik de factuur mail moet het logo wel worden meegestuurd.

Ik heb dus alleen een code nodig om het logo aan / uit te zetten

Angela

Angela ,ik heb dit niet getest maar volgens mij zal het logo bij een mail wel degelijk bijgevoegd zijn het is enkel bij het printen dat het object ( logo ) niet zal geprint worden .
Test dit even en laat nog iets weten :thumb:

Dat gaan we direct uit proberen.

Bedankt.

Angela

Helaas, als ik het vinkje weglaat bij afdrukken dan laat die niets zien, zowel bij het afdrukken als mailen, plaats ik het vinkje dan geeft die de afbeelding wel weer bij afdrukken en mailen.

Het vinkje plaatsen wel of niet heeft geen invloed op het scherm daar blijft het logo zichtbaar.
Angela

Laatst bewerkt:
Als ik het logo zou kunnen aanroepen met een hyperlink dan ben ik er ook.

Angela

Code:
If [P11].Value = 1 Then
    With ActiveSheet
        .Shapes("Picture 1").Visible = False
        .PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="HP LaserJet 4100 PCL 6"
        .Shapes("Picture 1").Visible = True
    End With
End If

rest me alleen nog de vraag, hoe en/of waar ik mijn abeelding Picture 1 kan noemen, zodat VBA begrijpt waar het om gaat !

Wat doe ik nu: ik ga naar invoegen, afbeelding, bestand, ga naar de desbetreffende map, kies de afbeelding, en hij staat in Excel
Vervolgens klik ik met rechtermuisknop op de afbeelding kies voor hyperlink ga naar de map waar de afbeelding staat en klik op oke.

Angela

Laatst bewerkt:
Selecteer de afbeelding en linksboven (boven A-kolom) kan je in het naamvak de naam intypen

Beste Warme bakkertje,

Krijg wederom zo op het oog simple code niet geintregeerd in mijn code.

Code:
If MsgBox("Factuur mailen ?", vbQuestion + vbYesNo) = vbYes Then
'versturen van pdf via mail
Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)

With Itm
'.Subject = "Bijgaand de factuur, en bevestiging aflevering."
.Subject = "Betreft rit: " & Range("O33").Value 'Plaats - Plaats
.To = Range("O32").Value & "" 'vul hier een mail adres in
.CC = ""
.Bcc = ""
'.Body = Range("P31").Value & Range("O31").Value & vbNewLine & vbNewLine & Range("P32").Value & vbNewLine & Range("P33").Value & vbNewLine & vbNewLine & Range("P34").Value & vbNewLine & Range("P35").Value & vbNewLine & vbNewLine & Range("P36").Value & vbNewLine & Range("P37").Value & vbNewLine & Range("P38").Value & vbNewLine & vbNewLine & Range("P39").Value & vbNewLine & Range("P40").Value
.Body = Replace([P31] & [O31] & "#" & "#" & [P32] & "#" & [P33] & "#" & "#" & [P34] & "#" & [P35] & "#" & "#" & _
                [P36] & "#" & [P37] & "#" & [P38] & "#" & "#" & [P39] & "#" & [P40], "#", vbNewLine)
[ad1].CurrentRegion.ClearContents

fn = Dir("E:\A2B4U\Opdrachten\2010\*.pdf")
    Do While fn <> ""
        myResult = myResult & fn & "|"
        fn = Dir()
     Loop
    [ad1].Resize(UBound(Split(myResult, "|"))) = WorksheetFunction.Transpose(Split(myResult, "|"))
Application.Calculate
.Attachments.Add sPDFPath & "\" & Replace(sPDFName, "xls", "pdf") 'Factuur word gemaild. (0123456789.pdf)
sPDFPath = "E:\A2B4U\Opdrachten\2010\"
If Range("o34") = "1" Then
 .Attachments.Add sPDFPath & "\" & (Range("o35").Value) 'Vrachtbrief word gemaild. (0123456789v.pdf)
End If
If Range("o36") = "1" Then
 .Attachments.Add sPDFPath & "\" & (Range("o37").Value) 'Bevestiging word gemaild. (0123456789b.pdf)
End If
If Range("o38") = "1" Then
 .Attachments.Add sPDFPath & "\" & (Range("o39").Value) 'Pakbon word gemaild. (0123456789p.pdf)

End If
'.Attachments.Add sPDFPath & "\" & (Range("O29").Value) 'Vrachtbrief word gemaild. (0123456789v.pdf)

.Display
'.Save
'.Send

End With
Else
Worksheets(6).Cells(11, 16) = 0
Application.Calculate
ActiveSheet.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="HP LaserJet 4100 PCL 6"
Worksheets(6).Cells(11, 16) = 1
Application.Calculate
End If
'End If Hoort bij MsgBox Loes ....

End Sub

Code:
If [P11].Value = 1 Then
    With ActiveSheet
        .Shapes("Picture 1").Visible = False
        .Shapes("Picture 1").Visible = True
    End With
End If

Angela

Angela , ik zou het gewoon anders aanpakken :)
1 macro code voor het printen en 1 macro code voor het mailen .
de code's zullen identiek aan elkaar zijn enkel de verwijzing naar het logo moet er bij de 1 wel en bij de andere niet instaan . Waarom alles in 1 code verwerken met ???????

Trucker10,,
Krijg zowiezo de code niet aan de gang bij regel .shapes krijg ik de melding Niet gekwalificeerde Verwijzing..............

Code:
Else
Application.Calculate
.Shapes("Afbeelding 7").Visible = False
ActiveSheet.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="HP LaserJet 4100 PCL 6"
Application.Calculate
.Shapes("Afbeelding 7").Visible = True
End If

End Sub

Angela , ik heb een uurtje geleden de vragen in het forum " helpmij " eens overlopen en ik vermoed dat het logo plaatsen en eventueel terug weglaten een paar dagen geleden ook al eens aan bod is gekomen , verder zie ik in diverse topic dezelfde vraag terug komen . Ik vermoed dat het voor de helpers niet meer te volgenis wat en hoe het nu wel of al dan niet moet zijn ( worden ) , ik denk dan ook dat door deze samenloop diverse gerenomeerde helpers gewoon afhaken .
Je had ( hebt ) een macro die uitprint , je had ( hebt ) een macro die de factuur per e-mail send . Was het deze morgen , gisteren of vrijdag liet ik je testen of het logo bij het uitvinkend geprint of gemaild werdt , deel deze macro maar een print macro en haal daar het " logo " regeltje uit en voor het mailen laat je die staan .
Maak 2 aparte macro's , ik las in een van de topic dat Wigi dit ook al had aanbevolen :thumb:

Code:
Else
Application.Calculate
With ActiveSheet
    .Shapes("Afbeelding 7").Visible = False
Application.Calculate
    .Shapes("Afbeelding 7").Visible = True
End With
End If

Warme bakkertje,

Jij bent het helemaal, harstikke tof van je, ik ben zo blij als een klein kind, als je bij me was omhelsde ik je ! Echt helemaal TOP

Bedankt Angela

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan