• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel met datum en tijd, andere cel alleen tijd, waarvan de uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronmarvin

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2017
hallo,

Is er iemand die mij kan helpen, ik heb een de cel met datum en tijd, in de andere cel staat alleen de tijd, waarvan de uitkomst wil ik graag aparte cel met alleen de tijd.

Het gaat om kolom L2 - R2 en de uitkomst in kolom W2

zie bijgaand de bijlage, alleen de uitkomst is niet juist.

alvast bedankt,
Ron

Bijlagen

De kolommen R2 en L2 bestaan niet. Mogelijk bedoel je de cellen R2 en L2 of de cellen in de kolommen R en L. In kolom R staat voornamelijk tekst en daar kan Excel niet mee rekenen. Om de tijd uit een cel te halen kan je
Code:
=MOD(L2;1)
gebruiken.

Goede,

Bedankt voor je snelle reactie.

Sorry ik had de verkeerde kolommen doorgegeven.

Het gaat om L2 - S2 met de uitkomst W2

Bedankt,

Ook L2, S2 en W2 zijn geen kolommen maar cellen. Lees opmerking VenA nog eens door.

Maar goed, werkt dit voor je? (met dank aan VenA voor de inspiratie)
Code:
W2: =(S2>=REST(L2;1))*(S2-REST(L2;1))
Je moet wel een aantal waarden in KOLOM S aanpassen. Soms gebruik je de toevoeging "uur" achter een tijd (10:45 uur), en soms een punt in de tijd i.p.v. een dubbel punt (13.00 i.p.v 13:00).

Laatst bewerkt:
dank je, deze formule werkt prima

jullie hebben helemaal gelijk van de cellen en (L2;1) is natuurlijke de "tijd" uit L2

Zonder dat je de invoer hoeft aan te passen wat je beter wel kan doen.

Code:
=(--TRIM(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(S2;"uur";"");".";":"))>=MOD(L2;1))*(--TRIM(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(S2;"uur";"");".";":"))-MOD(L2;1))

Tip: Lijn bij het opzetten van een bestand de cellen niet uit. Je ziet dan gelijk of Excel iets als tekst of getal ziet. Tekst staat links uitgelijnd, getallen rechts. Zie bv kolom H daar zijn 2 gewichten verkeerd ingevoerd.

@AlexCEL, Mooi toch dat we af en toe van elkaar kunnen leren. Waarom zouden we anders anders op de forum 'rondlopen':d

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan