• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel moet onverandert blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

renedecombi

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
hallo allemaal ik heb een vraag
ik ben een verkoop bestand aan het maken waarbij

cel d3 kan ik een getal invoeren van max 6 cijfers
cel d4 wordt het aantal verkochte kaarten weergegeven wat weggehaald word en opgeteld wordt onder in kolom d

dit is geen probleem alleen als ik het weg gesaved heb naar een ander blad dan word de optelsom daarna gewist wat ik heb aangegeven tot nu toe nog geen probleem

alleen als ik bij een bepaalde kaart nr gebleven ben komt dan ook weer op de oude ingegeven waarde en dat moet dan eigenlijk waar het gebleven is gewoon verder tellen

nu is het ook zo dat als ik een nieuw boekje invoer dat hij die gegevens gaat overnemen en ieder boekje heeft 50 kaarten misschien kan ik de tweede boekje ook vast invoeren dat hij daar dan ook mee verder gaat

in ieder geval bedankt:confused: groeten rené

Beste renedecombi ;)

Voor mij is het niet duidelijk of het is al te laat :D

Als C7:C12 gewist worden moet dan in cel C4 de 252 blijven staan of niet ?
Als je cel C2 verandert in 100 wat moet er dan in C4 staan --> 102 ?

Groetjes Danny. :thumb:

ik heb het bestand een beetje aangepast zodat het een beetje duidelijker is want dat andere verhaal was inderdaad een beetje warrig sorrie :o

groeten rené

Bijlagen

Beste renedecombi ;)

Hoe ziet het andere tabblad eruit waar de gegevens moeten worden weggeschreven worden ?
Wat is het volgende boekje dat in cel C1 moet komen te staan ?
Waar is je knop en code die je nu al gebruikt ?

Aangezien er al 89 personen je topic hebben bekeken en 4 je bestandje heeft gedownload, vind ik dat de meesten onder ons het nog niet snappen wat je wil :confused:

Plaats ook je bestandje in de versie Excel 2003, dan is het voor iedereen toegangkelijk.

Groetjes Danny. :thumb:

hallo allemaal
dank je wel voor de reactie
ik ben gelijk aan het puzelen geweest maar maar ik weet niet waar ik de code kan plakken sorrie misschien gebruik ik een verkeerde vba hij werkt opzich wel goed

Bijlagen

dank je wel sylvester dat is toppie :thumb:

ik heb dat bestand iets anders ingevuld want hij telde het dubbel op en dat is nu opgelost
maar dan heb ik nog een vraag : als ik 50 kaartjes verkocht heb dan moet die verder gaan met b1 kan dat ook dank je wel

groetjes rene:)

Bijlagen

hallo sylvester

ik bedoel als ik in c1 een boekje kan invullen van 50 kaartjes dan wil ik in b1 ook een boekje invullen .
Als b1 aan de 50 kaartjes is gekomen dan moet dat verder gaan met bv b1 .
Of misschien als het mogelijk is dat b1 doorschuift naar c1 en dat ik in iedergeval weer een nieuw boekje kan invullen

groetjes rené

laat aub in een voorbeeld zien wat er moet gebeuren

bv als ik in C8 100 zet wat dan
moet dat dan gesplitst worden zo dat je niet over de 50 gaat?
enz enz.....

groet sylvester

ik heb het antwoord gevonden ik had te moeilijk gedacht dank jullie wel voor de hulp ik hang er een slot aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan