• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel moet voldoen aan voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Dag,

Ik zit met meerdere vragen. Echter als ik hier het goede antwoord op krijg moet ik mn andere vragen zelf wel kunnen beantwoorden. Omdat ik geen excelmappen geupload krijg probeer ik het in tekst zo duidelijk mogelijk te zeggen. Het klinkt dan misschien krypstisch maar een gevorderde excel gebruiker zal me wel begrijpen.

- Iets dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet moet groen worden. Ik kan het als volgt omschrijven. De vetgedrukte cellen in kolom A, die voldoen aan dat er voor kolom B iets (een bepaald getal) is ingevuld en voor kolom C, D en E niet (dus leeg zijn), moeten groen worden.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!!

Groetjes

Dat kan je met voorwaardelijke opmaak doen. Daarover kan je voldoende info vinden op het forum of elders op het internet.
De voorwaarde "vetgedrukt zijn" gooit roet in het eten, je kan beter de logica gebruiken die gehanteerd wordt om te beslissen of het vet is of niet.

Je schrijft: "een bepaald getal", d.w.z.: niet om het even welk getal.
Dan moet je ook zeggen WELK getal, anders is de voorw. opmaak niet goed in te stellen.
Als je beslist vetgedrukte tekst als voorwaarde mee wil nemen, dan moet je (in Excel t/m versie 2003) er een vba-scriptje van worden gemaakt (wat overigens niet zo moeilijk is). maar als ik jou was, zou ik die vergesrukte voorwaarde laten vallen, die lijkt mij nergens voor nodig (een kleur valt toch al voldoende op?).

Edit: Wigi was mij (met een gelijksoortige opmerking) juist voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal de vraag even anders en beter formuleren...

- Iets dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet moet groen worden. Ik kan het als volgt worden omschreven. De cellen in kolom A, die voldoen aan het feit dat ze het teken ']' bevatten, maar ook waarbij er in dezelfde rij voor kolom B iets (een getal groter dan 0) is ingevuld en voor kolom C, D en E niets (dus leeg zijn), moeten groen worden.

De cellen in kolom A, die voldoen aan het feit dat ze het teken ']' bevatten, ...
Als dat teken voorkomt, is dat dan het ENIGE teken in die cel, of maakt dat teken onderdeel uit van een tekst ?

Dat is een deel van een tekst, maar het enige dat ze allemaal gemeen hebben!

Zapatr,

Hoe kan ik nu zien welke formule(s) of trucjes je daarvoor gebruikt hebt?

klik op opmaak en kies voor voorwaardelijke opmaak

Ik denk dat ik het nu een heel endje begrijp.. Ga nog even puzzelen en zal de formules hier plaatsen als het me gelukt is! Bedankt tot zover...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan