• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel naar kolommen splitsen !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plannertje

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Ik weet hoe dit werkt

Maar nu de inhoud van de volgende cel:

AHLMAN AZ14(met een raar rechthoekje erachter)
90.20.0641(met een raar rechthoekje erachter)
VERKOOP EUR.770,"","30-3-01"

Wat houdt dit vreemde rechthoekje in (een soort van enter lijkt me). En hoe kan ik deze (en vele andere) splitsen naar kolommen?

alvast bedankt

De rechthoekjes krijg je met alt-enter. Het doel is lange tekst te verdelen over meer regels in een cel.

Deze tekst lijkt op een csv-bestand, die je kunt splitsen via data - tekst naar kolommen

zover was ik al

Daar was ik al achter, ik heb alleen nog geen manier gevonden het in de functie tekst naar kolommen te splitsen, aangezien de alt+enter niet als teken wordt geaccepteerd (lijkt het)

Een uitstap naar Word lijkt de oplossing:
Zoeken naar: ^l (=handmatig regeleinde)
Vervangen door een een teken bijvoorbeeld #
Terugplaatsen naar Excel en daar omzetten in kolommen

Een beetje omslachtig, maar het werkt.

dat zou mooi zijn....

Ik heb het geprobeerd, maar als ik het bestand (csv vanuit een databankje TI) in WORD open krijg ik geen handmatige regeleindes te zien, alleen gewone enters (opmaak).

Moet ik het op een bepaalde manier mee naar WORD nemen?:confused:

In het ergste geval ga ik zelf wel komma's plaatsen, maar het gaat om 1600 entry's dus het zou fijn zijn als ik het in één keer kan doen.

De omzetting lukt inderdaad niet in Excel, maar moet in Word, gewoon gekopieerd vanuit Excel en weer teruggeplakt. Daarna kun je in Excel data naar kolommen toepassen. Ik heb gekozen voor een #, omdat dit teken in de tekst niet voor kwam.

Groet,

Bijlagen

gelukt!

Ik hed even het knopje "meer" gemist in de zoek en vervang functie. Daaronder vind je de speciaal-knop met in die lijst de handmatige regeleinde. Ik had gewoon ^| getyped en dat herkent Word niet als geschikt speciaal teken.

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan