• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel oorspronkelijke kleur geven na leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleke

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
He hallo,

Ik heb het volgende:

Hoe kan ik een cel, na leegmaken of na "geen opvulling" te gebruiken, standaard een bepaalde kleur geven. Dus, ik heb een cel waarvan de kleur standaard licht grijs is en in die cel komt een kleur, groen of rood of wat dan ook. Nadat ik deze cel leeg hebt gemaakt door "geen opvulling"te gebruiken of door leeg te maken wil ik deze cel automatisch de standaard kleur licht grijs geven. Ik heb het geprobeerd met "voorwaardelijke opmaak" maar dat wil niet lukken. Denk dat het daar wel mee te maken heeft maar ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

gr jack.

Onder voorwaardelijke opmaak > Nieuwe regel > Een formule gebruiken om .... > In de formulebalk de betreffende cel met ="" (bijv: =$A$1="") > Selecteer een opvulling > OK > OK

Ja dan kom ik gelijk bij een probleem. het zijn namelijk meerdere cellen en ik mag geen bereiken, snijpunten gebruiken in voorwaardelijke opmaak.

gr jack

Daar is ook wel weer een oplossing voor.
Gaat het om meerdere cellen die afhankelijk zijn van 1 cel kan je gebruik maken van: =EN($A$1="";$B$1="") / =OF($A$1="";$B$1="")
Als de cel afhankelijk is van een willekeurige cel kan je de $-tekens weghalen, kopieren, plakken speciaal > opmaak.

Mocht je er niet uit komen plaats dan een voorbeeld met je beoogde resultaat ontdaan van gevoelige info.

Moet ik dus voor elke cel ; (punt comma ) gebruiken. Het zijn heel veel cellen?? Het zijn 48 kolommen met om en om grijs of wit x 28 rijen.

gr jack.

Laatst bewerkt:
In dat geval refereer ik naar mijn vorige suggestie om een voorbeeld te plaatsen met beoogde resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan