• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel op basis van tekst waarde selecteren en kopiëren in een (andere) cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MNY

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2018
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en redelijk onervaren in excel.
Ik weet dus niet of dit een moeilijke of een makkelijke vraag is om te beantwoorden, misschien kan het zelfs niet.

Wat ik wil is eigenlijk simpel:
In een cel met tekst (met daarbinnen de tekst 1C) de cel selecteren en in een andere cel kopiëren.

Ik hoor heel graag een oplossingen, want met =ZOEKEN (nog veel meer geprobeerd en gelezen, maar 'zoeken' even als voorbeeld) e.d. kom ik er gewoon niet uit.

Alvast bedankt voor de tijd.

Als bijlagen een (hopelijk) verduidelijking.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Zowaar 1 regel om het probleem te verduidelijken. Doe even wat beter je best met alle variaties die je kan bedenken. Ook mislukte pogingen mag je gewoon laten zien.
 
Beste VenA,

Bedankt voor je reactie.

Het is geen onwil, de verduidelijking, maar gewoon waar het probleem zit.
Op basis van een oplossing kan ik juist weer verder puzzelen:)
 
Op basis van een beter voorbeeld kunnen de helpers weer verder puzzelen. Het komt te vaak voor dat er obv een half voorbeeld suggesties worden aangedragen die telkens aangepast moeten worden. Het is jouw vraag en als je een werkende oplossing wil hebben kom dan met een fatsoenlijk voorbeeld.
 
Beste VenA,

Bedankt voor je verduidelijking.
 
zo?

PHP:
=INDEX(A2:C2;;VERGELIJKEN("*1C*";A2:C2;0))
 
of zo

Code:
=ALS(LINKS(A2;2)="1C";A2;ALS(LINKS("b2;2)=""1C");B2;ALS(LINKS(C1;2)="1C";C1)))
 
SjonR en emields,

Super! Ze werken beiden, dus bedankt!
De formule van emields is waar ik ook al mee bezig was, die van SjonR is nieuw (nieuwe kijk altijd goed)!

Nogmaals VenA en SjonR en emields bedank voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan