• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opmaak geven wanneer na tekst controle in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandweerman1979

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2014
Goedemorgen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Ik wil een voorwaardelijke opmaak maken in een rij cellen wanneer deze aande volgende voorwaarde voldoet:

Ik heb een rij cellen voor de maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. In deze cellen kan ik namen van medewerkers invoeren...
Nu wil ik dat er vanuit een ander tabblad gekeken wordt voor de cellen onder de maandag of er in een ander tabblad in een rij het woord maandag staat wanneer ik de naam van een collega invoer....

Dus (in ander tabblad) als in rij E de naam van een collega staat en in rij I het woord 'Maandag', dan moet de cel groen opgemaakt worden...

Welke formule zet ik dan in de voorwaardelijke oppmaak....?

Wie kan mij helpen...?

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestand zal dat moeilijk uitleggen worden.

Hierbij het voorbeeldbestand...

In wk01 staat rechts de weekindeling...
Deze moet dus kijken in N3 t/m 11 vanuit het blad: Functies Combi-medewerkers naar rij E en rij I....
Wanneer hier dus het woord maandag bij de medewerker staat moet de cel groen opgemaakt worden...

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Probeer deze eens:
Code:
=AANTALLEN.ALS(roostervrij;N$2;manschap;N3)>0

Deze verwijzing mag niet bij een voorwaardelijke opmaak...alsdus excel...

Ook wordt hierin niet naar het tabblad verwezen, dus had hem op deze manier geplaatst...:

Code:
=AANTALLEN.ALS('Functies Combi-medewerkers'!roostervrij;N$2;manschap;N3)>0

Maar dat mag dus niet...

De tabverwijzing zit in de naam verwerkt, dus wat jij doet is dubbelop.

roostervrij en manschap bevatten de verwijzing naar tab 'Functies Combi-medewerkers'

Ik snap het....

Helaas werkt het niet...krijg geen foutmelding van d eformule, maar de cel kleurt niet groen als ik col1 intyp en die op Maandag als vrij zet in de andere tab...

Ik snap er niets van...

Ik jouw voorbeeld werkt het wel, maar als ik deze formule uit jouw bestand in het origineel kopieer, werkt het niet...
Terwijl het blad nagenoeg hetzelfde is....

Dat komt doordat je de naambereiken "manschap" en "roostervrij' niet gedefiniëerd hebt in je eigen bestand
Dus even naambereiken definiëren en het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan