• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opmaak indien waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb excel sheet. In kolom C staan e-mail adressen en in kolom E staan bedragen in euro's. Alleen nu moet ik van alle mensen die nog niet een bedrag in kolom E hebben staan het e-mail adres kopieeren om een e-mail te sturen. Maar dat is een behoorlijke klus om dat te selecteren en te kijken of ze inderdaad geen bedrag in kolom E hebben staan.

Is er een methode om de e-mail adressen te highlighten of andere kleur te geven als blijkt dat in kolom E geen bedrag staat en zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar? Met voorwaardelijke opmaak lukt dat me niet.

Bedankt

Sorteer de hele tabel op kolom E (en mogelijk nog andere kolommen). Dan staan de lege cellen - niet-betalers - ineens bij elkaar. Zorg er wel voor dat je de oorspronkelijke sortering terug kan zetten (als dat belangrijk is).

Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht zo een simpele oplossing. Ik zat alweer aan lange if formules te denken haha.

Bedankt het werkt! (uiteraard)

In plaats van sorteren gewoon data filter gebruiken?

Dat is ook een mogelijkheid, maar je moet dan wel rekening houden met de verborgen rijen - die is de betalers. Een simpele som formule bv. wordt al niet meer zo simpel dan. HET moet een SUBTOTAAL formule worden.

Maar het is wel een simpelere oplossing voor het sorteren, klopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan