• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel opslaan in ander tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter jupii
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jupii

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
ik ben een leek op gebied van excel.
ik heb een prijslijst voor 1 berekening, maar ik zou dit voor bv 150 berekeningen moeten kunnen. en dan aan 1 totaalbedrag geraken van alle 150 berekeningen.
ik gebruik excel 2007 op men pc.

Weet iemand hoe ik die 150 uitkomsten in een lijst krijg? liefst in een ander tabblad?

Beste,

Graag een voorbeeldbestand want de vraagstelling is niet duidelijk genoeg.

Probeer deze eens.

Code:
Sub VenA()
  Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = Sheets(1).[d5]
  Sheets(1).[B2:B4].ClearContents
End Sub

Bijlagen

Beste,

Mag het opslaan van het resultaat van de berekening en het leegmaken van de cellen, geactiveerd worden door een dubbele klik op de cel van het resultaat? Is handig voor je? Let wel : in jouw excel-versie moet het toestaan van uitvoeren van macro's aangevinkt staan.

liefst eigenlijk zoals de oplossing van VenA, dit is wat ik ongeveer zoek. Zou iemand de code even kunnen uitleggen zodat ik het in men eigen excel kan proberen te implementeren. Kan dit ook als de kolom van aantal gebruik zou maken van dropdown lijstjes?

Even iets anders geschreven.

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Uitkomsten").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = Sheets("Berekening").[d5]
  Sheets("Berekening").[B2:B4].ClearContents
End Sub

De eerste regel zoekt de eerste lege cel in blad Uitkomsten kolom A en zet daar de waarde uit D5 van blad Berekening in.
De tweede regel maakt de cellen B2 t/m B4 leeg in blad Berekening.

Voor kolom aantal kan je prima gegevensvalidatie (dropdown lijstjes) gebruiken. Deze blijven gewoon bestaan als de cellen leeg gemaakt worden.

Waar moet de waarde van O1 naar toe dan? Verder is het handig dat als je code in een bestand gebruikt dat je het bestand opslaat als .xlsm of xlsb anders is de code weer weg. Waarom gebruik je Vervolgkeuzelijsten ipv gegevensvalidatie? Als je deze weer leeg wil maken zal je [M2:M9].clearcontents moeten gebruiken.

het werkt maar vanaf ik het bestand afsluit kan hij de macro niet meer vinden hoe moet ik dit opslaan?

Je krijgt toch een melding te zien als je het bestand wil opslaan? Je moet bij opslaan als kiezen voor de tweede of derde optie. Staat ook in #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan