• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel opvullen met kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
mogelijks eenvoudig, mogelijks niet....

Ik wil in cel a1 het cijfer 5 invullen. Bedoeling is dat dan vanaf cel a20 tot cel a16 (met andere woorden 5 cellen) rood kleuren.

Als ik dan later 7 zou invullen in a1 dan zie ik graag cellen a20 tot a14 rood kleuren.

Kan dit ? Zo ja, hoe ?

dbv, Stefano:evil:

voorwaardelijke opmaak.

Selecteer de cellen welke onder eenzelfde omstandigheid moeten veranderen van kleur, kies dan uit het menu [opmaak] de optie [voorwaardelijke opmaak].

Hierin kan je een celwaarde of formule-voorwaarde (bijvoorbeeld ALS(A1=5) ) invoeren, en een opmaak voor de geselecteerde cellen uitkiezen. Een cel kan in beginsel maximaal 3 "voorwaardelijke opmaak" eigenschappen bezitten.

Als je nog meer voorwaarden wilt stellen is dat wel mogelijk, maar dan zal je je in VBA moeten verdiepen.

De cellen selecteren en dan rechts klikken - celeigenschappen - patonen en dan de kleur kiezen

ja maar

madmuppet : je schrijft : bijvoorbeeld ALS(A1=5) onder voorwaardelijke opmaak.

Allemaal goed en wel, maar als a1 6 wordt, wat dan ? De formule in de voorwaardelijke opmaak aanpassen ? Dat is nu net mijn probleem/vraag.

Hoe kan je een cel laten kleuren op basis van de inhoud van een andere cel én ZONDER gebruik van voorwaardelijke opmaak, want met die functie lukt het niet volgens mij, tenzij ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan