• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost cel rechts ook markeren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Weet niet of dat kan. Een cel op een willekeurige plaats bevat 2024 dan moet die cel en de direct rechts gelegen cel groen kleuren.

Of voorwaardelijke opmaak.

Is er nog iemand die schrijft dat het handmatig kan? 🎬

Het kan ook handmatig.

Het is duidelijk dat het met VO niet kan. Wel honderd artikelen gelezen op internet en ze sturen je allemaal de verkeerde kant op, meestal begrijpen ze de vraag/probleem niet, terwijl de vraag wel duidelijk wordt uitgelegd.

How to highlight a cell based on an adjacent cell?​

Daar kom je honderd keer op terecht maar dat is de vraag niet!

Meestal begrijpen ze de vraag/probleem niet
Daar heb ik ook last van.

Je wijst mensen er regelmatig op dat ze een voorbeeldje moeten plaatsen, dus misschien moet je je eigen advies ook eens opvolgen. Misschien hebben we dan een beter idee.

Voor zo een simpele vraag die eenvoudig te begrijpen is een voorbeeldbestand plaatsen, lijkt mij sterk overdreven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij ga je dit niet redden met een formule.

Wat bedoel je met de meest rechtse cel in het blad? De cel aangrenzend aan de cel waar 2024 staat moet in ieder geval groen worden als daar een getal komt te staan. Daar komen namelijk belastingtarieven in te staan.
Al die jaartallen staan in een lijst en het is de bedoeling dat als het jaartal actief is, jaartal en tarief groen worden.

heffingskorting aangifte 2024
2023 3.200 beide cellen niet groen
2024 3.300 beide cellen groen

de lijst staat er alleen is niet altijd het tarief al bekend. Dan is de aangrenzende cel nog leeg.

Volgens mij ga je dit niet redden met een formule.

Met VO bedoel je? Dat zou jammer zijn. Maar als jij de vraag zo snel begrijpt waarom begrijpt Google, MS en alle anderen deze simpele vraag dan niet en sturen je constant de verkeerde richting op. Overigens wordt wel in een artikel deze vraag aangekaart maar men zet de vragenstellers constant op een verkeerd spoor. Zeg dan gewoon met VO kan dit niet.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen VBA deskundige, het zal mooier en beter kunnen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim cel As Range
    If Not Intersect(Target, Me.UsedRange) Is Nothing Then
        For Each cel In Target
            If InStr(cel.Value, "2024") > 0 Then
                cel.Resize(, 2).Interior.Color = RGB(0, 255, 0) ' Groene kleur voor de huidige cel en de cel rechts ervan
            ElseIf InStr(cel.Offset(, 1).Value, "2024") > 0 Then
                cel.Offset(, 1).Resize(, 2).Interior.Color = RGB(0, 255, 0) ' Groene kleur voor de huidige cel en de cel rechts ervan
            End If
        Next cel
    End If
End Sub

Ga ik morgen mee verder om in het originele bestand te testen. Veel uren mee bezig geweest en moet de was nog doen (geen grap). Bedankt.

Is gelukt. Bedankt voor de hulp.👍

Oplossing van AlexCel met VO. Die van Johan bewaar ik en ga ik nog wel een keer testen.

VO als je kolom A niet gebruikt:

PHP:
=(OFFSET(B1;0;-1;1;2)=2024)+(B1=2024)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan