• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel referentie in vba plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
thks inmiddels gedaan. maar macro komt eindigt met een fout.
Hoe krijg je de code zo netjes gekopieerd in dit forum? Bij mij wordt het een platte tekst.

Lezen lukt blijkbaar ook niet? Waarom de verborgen kolommen iets lastig maken ontgaat mij.

Als je al iets wilt doen met protect en unprotect dan kan je dat beter doen als de code klaar is.

Code:
Sub VenA()
With Sheets("Containers")
  .Unprotect
  For Each sh In Sheets(Array("FRANSPIET", "VONK"))
    sh.Unprotect
    [COLOR="#FF0000"]sh.UsedRange.Offset(5).Clear[/COLOR]
    With .Cells(6, 1).CurrentRegion
      .AutoFilter 1, IIf(sh.Name = "FRANSPIET", RGB(226, 239, 218), RGB(242, 242, 242)), xlFilterCellColor
      .Offset(1).Resize(, 4).Copy sh.[A6]
      [COLOR="#FF0000"]If sh.Name = "VONK" Then .Offset(1, 11).Resize(, 38).Copy sh.[L6][/COLOR]
      .AutoFilter
    End With
    sh.Protect
  Next sh
  .Protect
End With
End Sub

Linkje voor de codetags.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/870315-Handleiding-Code-tags-gebruiken-Manual-Code-tags-usage?p=5595087#post5595087

Zoek het verschil in de tab 'containers'

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dank aan ieder

met een kleine aanpassing aan het voorstel van Jobske kwam ik tot een goed eindresulaat. Dat 'kleine' duurde bij mij door onkunde, dan minstens wel 5 uurtjes van uittesten.
Mede ook door de inbreng van VenA heb ik weer veel kunnen leren. Reuze bedankt ik ga me weer zeker verder verdiepen in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan