• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel selecteren als datum bereikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Hallo allemaal, ik ben bezig in een bestand van waaruit onze klanten worden aangeschreven. Het aanschrijven gebeurt 30 dagen nadat wij bij de klant zijn geweest. Hoe kan ik nu de cel/cellen selecteren zodra deze datum is bereikt? Als ik op 26-02 ergens ben geweest gaat er op 28-03 een brief de deur uit. Hoe krijg ik de cel (in de kolom J8:J300) geselecteerd die dit aangeeft op de 28e?
Er staat me iets van bij dat ik een soortgelijk iets hier op Helpmij heb gezien, maar zoeken heeft tot iets geleidt. Ook in de help van zowel Office als VBA wordt mij niets duidelijk.
TNX alvast, fun_surfer.

Hallo,

Je kan kiezen voor de Voorwaardelijke opmaak voor de cellen in de J-kolom.

=$A$1+30

Of bedoel je dit niet ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ps.: Is je vraag over Gegevens vanaf een invulblad naar de juiste tabbladen 'sturen' eigenlijk helemaal opgelost ? Dit vraag ik omdat er nog een vraag stond over peildatum maar de status van de vraag opgelost is.

Laatst bewerkt:
Hoi Roncancio, nee, dit bedoel ik inderdaad niet, dit heb ik al, ik bedoel dat als ik het bestand open dat de - nieuwe - actieve cel die cel wordt die de datum van vandaag toont. Hij lijkt hierop:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Range("j8:j300").Offset(Month(Date), Day(Date)).Select
End Sub
Bovenstaande code heb ik uit een andere topic met een soortgelijke vraag, alleen werkte deze met een snijpunten-tabel, terwijl ik met een kolom werk waar de data in staan.

GRT Art.

P.S.: Tot op zekere hoogte, ik heb het bestand nog niet geëvalueerd met de persoon die dit bestand gaat gebruiken; ik wacht dus nog op feedback. Dit zal echter maar kleine aanpassingen met zich meebrengen. Nogmaals mijn dank aan jou en Wigi! ;)

Hallo,

Dat vermoedde ik al.
Onderstaande code selecteert de cel in de J-kolom met de datum van vandaag.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Range("J:J")
    Set D = .Find(DateValue(Now()), LookIn:=xlValues)
    Cells(D.Row, "J").Activate
End With
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijgaand een vereenvoudigde kopie van het bestand, wellicht dat dit e.e.a. verduidelijkt :) Het echte bestand staat vol tot rond de 300, vandaar dat ik dit zou willen vergemakkelijken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wellicht ten overvloede, maar het is beter om geen gevoelige informatie in een bijgevoegd bestand te plaatsen.

Voor code, zie mijn vorig bericht.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio, geweldig, bedankt alweer! Ik heb een nieuw bestandje aangemaakt met de headers van het originele en de namen en adressen zijn fictief, mijn eigen privacy is me al heel wat waard, dan zeker die van mijn klanten! :thumb:
Nog even iets anders: als ik een rij invoeg danwel verwijder komt er een foutmelding, ws. vanwege de macro die de letters van de postcode in hoofdletter zet. Weet jij hoe ik dit kan verhelpen?

Hallo,

U vraagt, wij draaien:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("E8:E250")) Is Nothing Then GoTo Einde
If Target.Count = 1 Then
    If Len(Target) = 2 Then
        Target = UCase(Mid(Target, 1))
    End If
End If
Einde:
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Geweldig! Maar wat doet target.count=1? :o Schakel je hem uit als hij meer dan één celwaarde moet veranderen?

P.S.:
U vraagt, wij draaien:
daar lijkt het steeds meer op ja!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Maar wat doet target.count=1? :o Schakel je hem uit als hij meer dan één celwaarde moet veranderen?

Nee.
Target.Count telt het aantal geselecteerde cellen.

Voorbeelden:
- Je gaat naar een cel en wijzig die cel. Target = 1.
- Je selecteer 2 cellen, toets iets in en klikt op CTRL-ENTER. Target = 2
- Je voeg een regel toe. Target = 256.
- Je voeg een cel toe. Target = 1.
- Je voeg een kolom toe. Target = 65536.

Ik heb dus je code zo aangepast dat alleen als er 1 cel in de J-kolom geselecteerd is, de tekst van die cel wordt omgezet in hoofdletters.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aha, bedankt voor je uitleg, ook [CTRL] [ENTER] wist ik niet, gelijk toegepast!
TNX, Art.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan