• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ej.gerritsen

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
9
Wie weet hoe ik een cel in een Excelspreadsheet kan splitsen? Voor het samenvoegen van cellen is wel een optie en een knop beschikbaar, maar niet voor splitsen. In Word is splitsen van cellen geen probleem, maar in Excel vind ik in de Helpfunctie niet de uitleg die ik zoek.
 
je kunt op de plek waar je de 2 cellen wilt hebben, een cel invoegen, dat geeft hetzelfde effect
 
cel splitsen via invoegen werkt niet (goed)

Beste Charley bedankt, maar met de functie cel invoegen wordt een cel naast of onder de te splitsen cel toegevoegd. Wat ik wil is de cel splitsen zodat deze (gesplitste) cel dezelfde beedte houdt als de boven en onderliggende cel.
 
Ik dacht wel dat je dat zou zeggen, helaas weet ik daar geen oplossing voor, maar goed tussen al die andere leden is eer vast wel iemand die dit weet, ben zelf ook weel benieuwd!
 
Een cel splitsen gaat niet in Excel, je kan enkel cellen samenvoegen.
 
Omdat Excel met kolomen werkt is splitsen wat lastig; kolom A zou dan A' en A'' moeten worden of zo.

Maar je kunt natuurlijk wel een hele kolom toevoegen en daarna alle cellen die je niet gesplits wilt hebben weer samen voegen.
 
Cel splitsenin Excel

In Excel kun je altijd een cel splitsen, mits je een vaste aantal karakters van links of rechtes gelijk houdt, en daarna die twee cellen samenvoegt.
voorbeeld: 5235MH, eerst van links 4 getallen =LINKS(C2;4) en daarna van rechts twee 2 karakaters =RECHTS(C2;2) en daarna die twee cellen samenvoegen als =TEKST.SAMENVOEGEN(D2;" ";E2)

groetjes
Parviz
 
In Excel kun je altijd een cel splitsen, mits je een vaste aantal karakters van links of rechtes gelijk houdt, en daarna die twee cellen samenvoegt.
voorbeeld: 5235MH, eerst van links 4 getallen =LINKS(C2;4) en daarna van rechts twee 2 karakaters =RECHTS(C2;2) en daarna die twee cellen samenvoegen als =TEKST.SAMENVOEGEN(D2;" ";E2)

groetjes
Parviz

Bedankt voor je reactie maar de topic is 6,5 (!) jaar oud!:shocked:
Het heeft dan weinig zin om nog te reageren.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Daarom gaat deze op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan