• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel toont formule ipv uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelley

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Hallo,

Ik heb het volgende probleem (excel 2000): ik heb een hele simpele formule in een cel staan, maar de uitkomst wordt niet getoond!

Wat heb ik gedaan:
In Crystal Reports heb ik een mooi rapportje gebouwd met gegevens uit een SQL-database. Er moeten echter nog gegevens met de hand toegevoegd worden en daarna berekend worden, dus ik dacht... ik maak een export naar excel, waar ik dan de betreffende gegevens toe kan voegen. En... helemaal slim :rolleyes: : ik probeer eerst even uit of het werkt met een klein rapportje dat ik al gemaakt hebt.
Ik kan jullie vertellen dat de export werkt, maar dat de formule vervolgens niet door excel 'herkend' wordt: klik ik echter een keer in de betreffende cel en klik ik daarna weer op een andere cel, dan gaat het goed :( . Helaas niet werkbaar, want het moet echt een mega-rapport gaan worden... Ik heb ook al overwogen om een ODBC-koppeling te maken vanuit excel naar de SQL-database en dan het rapport helemaal in excel te maken, maar dat blijkt vanwege enkele complexe grapjes niet uitvoerbaar (lang leve Crystal Reports, in zo'n geval!).

Ik heb het testbestand bijgevoegd, wellicht ziet een van jullie de oplossing. Het gaat om cel C20 (maar dat zal wel duidelijk zijn, zodra je het bestand opent).

Alvast bedankt, Pelley

Bijlagen

Bij mij nog steeds niet (ook niet met 'jouw' bestandje), maar dat zou dus betekenen dat het een instelling is die aan te passen is! Hoeven we die alleen nog maar even te vinden... :)

Bij mij staat: Extra - opties - berekenen op automatisch (had ik al gecontroleerd...). Waar kunnen we nog meer kijken?

Nee, er worden dus (in principe) de uitkomsten getoond.
Ook aan zetten en daarna uit zetten had geen effect.

als je de formule in een andere cel zet doet ie dan hetzelfde , wil wel eens helpen

Gewoon verslepen of kopiëren en ergens anders plakken heeft geen zichtbaar effect.

Controleer je celeigenschappen eens.
Als deze op tekst staat werken formules niet.

Helaas, de celeigenschappen staan op standaard. Ze op aangepast zetten en er dan een 0,00 van maken, heeft ook geen invloed (totdat ik tweemaal in de cel geklikt hebt met mijn muis - maar ja, dat deed-ie vanaf het begin).

Ook verversen van de pagina met F9 laat 'm niet rekenen...

Je gegeven in C20 wordt als label in de cel geplaatst.
Plaats in bijv. D20 de volgende formule: =CEL("type";C20). Deze geeft in de huidige toestand een "l" aan van label. Zodra je of F2 drukt herkent Excel dat het eigenlijk een formule is en zet deze om. D20 geeft daarna ook meteen een "w"van waarde aan.
Ik denk dus dat je in je export uit crystal reports aan moet geven dat het een formule of waarde is.
De mogelijkheden hiervoor binnen crystal reports ken ik (nog) niet.

Hoi Jan, ben met jouw idee aan de slag gegaan (nu dus binnen Crystal Reports), maar zie helaas niet meteen de oplossing. Zodra ik wat gevonden heb, laat ik het weten! (tijd voor een crystal reports-onderdeel in het forum? *hihi*)
Mocht killermenace DE instelling nog vinden, waardoor bij hem de uitkomsten wel zichtbaar zijn... dan hoor ik het ook nog graag!
En natuurlijk, andere oplossingen blijven ook nog welkom.

Bedankt tot zover, Pelley

Ik heb verzonnen dat als ik een 'F2'-macro laat lopen over de betreffende cellen in excel, ik ook het probleem (redelijk eenvoudig) op los. :)

Alleen... hoe maak ik zo'n macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan