Milenko
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 aug 2009
Hi,
Ik heb een vraag over het updaten van een cel. Ik kwam er zelf helemaal niet uit, vandaar mijn vraag.
In de tabel staat een kolom Personen. Daarin kan bijvoorbeeld staan:
Personen
------------
J. Jansen <br />
K. Pietersen <br />
H. elpmij <br />
Mensen kunnen op een link "inschrijven" klikken op mijn website en zij worden dan vervolgens toegevoegd. (Hun naam staat opgeslagen in een get en ik plak er zelf <br /> achter).
Dat doe ik d.m.v.:
Nu wil ik dat mensen zich ook weer kunnen uitschrijven. Het is me al gelukt om de zitplaatsen weer met 1 te verhogen. Het probleem zit hem bij de personen. Is er ook een mogelijkheid om er een naam af te halen? Zelf had ik dit al geprobeerd:
Maar dat werkt natuurlijk niet...
Iemand die een goede oplossing weet?
Groetjes Milenko
Ik heb een vraag over het updaten van een cel. Ik kwam er zelf helemaal niet uit, vandaar mijn vraag.
In de tabel staat een kolom Personen. Daarin kan bijvoorbeeld staan:
Personen
------------
J. Jansen <br />
K. Pietersen <br />
H. elpmij <br />
Mensen kunnen op een link "inschrijven" klikken op mijn website en zij worden dan vervolgens toegevoegd. (Hun naam staat opgeslagen in een get en ik plak er zelf <br /> achter).
Dat doe ik d.m.v.:
PHP:
$id=$_GET['id'];
$name=$_GET['user']." <br />";
$sql="SELECT Zitplaatsen,Personen FROM reizen WHERE Id='$id'";
$result=mysql_query($sql);
$row=mysql_fetch_assoc($result);
$zitplaatsen=$row['Zitplaatsen'] - 1;
$personen=$row['Personen'].$name;
$new_sql="UPDATE reizen SET Zitplaatsen='$zitplaatsen',Personen='$personen' WHERE Id='$id'";
mysql_query($new_sql);
Nu wil ik dat mensen zich ook weer kunnen uitschrijven. Het is me al gelukt om de zitplaatsen weer met 1 te verhogen. Het probleem zit hem bij de personen. Is er ook een mogelijkheid om er een naam af te halen? Zelf had ik dit al geprobeerd:
PHP:
$personen=$row['Personen'] - $name;
Iemand die een goede oplossing weet?
Groetjes Milenko