• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel van kleur laten veranderen ten opzichte van een waarde in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

apedroso

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Beste heren en dames.

Ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik deze moet oplossen. Momenteel heb ik een rooster gemaakt.
Het rooster telt een bereik het aantal letters bv BL (bellen). Dit rekent hij uit in een nieuwe cel. En deze cel wil ik van kleur laten veranderen ten opzichte van een waarde die forecast heet op A27.
Dus voorbeeld op A25 teld hij de cellen Cellen A10:A25 tellen samen 10x BL. De forecast is 11 op . Dan wil ik deze groen maken omdat hij groter is dan 10. en dan rood als het kleiner is dan 10. En dan nu het probleem.
Hij wil niet door kopiëren que voorwaarde.

Dus als de cellen door trek dan telt Excel de cellen door. En dan berekend hij BL B10:B25 maar hij pakt nog steeds de forecast van A27 terwijl dit moet zijn B27. t. En als het een enkele cell is dan zou ik dit handmatig doen. Maar ik wil dit doortrekken en dit moet zeker zo een 200X gebeuren. In excel 2007 heb ik hier geen problemen mee gehad. Wie o wie kan mij helpen. Tevens als ik onduidelijk ben zou ik eventueel kunnen skypen of bellen Mocht iemand daar geen bezwaar op hebben. Kratje bier voor de persoon die een oplossing hiervoor heeft. Dus hoe kan ik door kopiëren terwijl hij dit oplopend als voorwaarde ook mee telt.

Heb het bestand erbij gedaan.

Ik hoop dat ik duidelijk ben

Dank alvast voor alle moeite.

Alex

Bijlagen

Lees uw vraag nog eens door met het bestand voor u.
En pas de bereiken en benoemingen eens aan, aan de echte situatie.

Ik heb uw titel duidelijker gemaakt :)
Met een nettere titel bereikt u meer mensen :)

beste apedroso,

de cel van kleur laten veranderen bij bepaalde waardes kan gemakkelijk met de "voorwaardelijke opmaak"
gewoon te vinden in de ribbon, bij stijlen.

Als het probleem ligt bij doortrekken dan kun je de matix (bijvoorbeeld b10:b25) tussen dollar tekens zetten dan zet excel deze matrix bij doortrekken vast. ($B$10:$B$25)

$B zorgt ervoor dat je de formule naar links en rechts door kan trekken. $10 zorgt ervoor dat je de formule naar boven en beneden vast kan zetten.

ik hoop dat dat helpt.

je hoeft trouwens geen beloningen uit te rijken. dat is het mooie van een forum, we helpen elkaar gewoon omdat we het leuk vinden om kennis te delen ;)

Laatst bewerkt:
niet helemaal

Beste nog geen guru,

Ik wil juist dat zowel de optelling mee wordt geteld als ook de voorwaardelijk opmaak.

Dus als ik de optelling heb: B10:B25 dan moet de volgende C10:C25
Dit geld ook voor de voorwaardelijk opmaak Als de voorwaarde groter dan B 27 bv getal 15 dan moet deze van kleur veranderen. En nu komt het als ik de matrix doortrek dan zou ik verwachten dat de voorwaardelijk getal namelijk die van B 27 naar C 27 gaat. En laat dit nu het probleem zijn. Hij trekt wel door met de optelling van B naar C naar D maar niet het voorwaardelijk getal die staan op B 27, C 27 D27.

Of bedoel je dat ik dit moet doen binnen de voorwaardelijk opmaak. Die staat nu bij mij bv in een van de rijen met voorwaarde zo op cel E337 wordt een waarde opgeteld als
= aantal E...:E...;"BL". BL staat voor een taak.
Celwaarde E264+1
Van TOEPASSING OP =$E$261:$AR$261;$E$337:$AR$337

Mijn probleem zit het dus in de van Toepassing en cellwaarde. Ik wil graag dat vooral de celwaarde in de voorwaarde door wordt berekend. Dus van E264 naar F264 etc etc

als ik niet duidelijk ben en de mogelijkheid is er zou ik je heel graag willen bellen guru.

bedankt alvast

Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is.
In office 2007 heb ik dit probleem niet gehad en nu op een of andere manier wel.

Alvast erg bedankt en tja beloning als je al dagen aan het brainstormen ben en hoofdpijn krijgen dan ben je desperate!

Laatst bewerkt:
Hoe wil je een oplossing krijgen als je bestand niet klopt met je vraagstelling?
C40 zelfde formule als C41
C44 fout #Verw in formule

Pas dat eens aan en schrijf in je bestand wat er wanneer moet gebeuren.

oke hierbij nogmaals dan!

Beste Cubbe exact zou ik graag het volgende willen:

C40 is een optelling van aantal "BL" =AANTAL.ALS(C8:C40;"BL") en deze heeft een voorwaarde als C43 groter kleiner etc etc dan moet deze van kleur veranderen.
Dus C43 daarop moet de voorwaarde reageren als deze onder of boven dat getal komt.

Nu wil ik Cell C40 doortrekken naar D40, E40 etc etc echter hij veranderd in de voorwaarde C43 niet naar D43, E43 etc etc.

En op C41 wil ik de waarde R tellen =AANTAL.ALS(C8:C40;"R")en hierop ook een voorwaarde zetten die werkt vanuit de cell C44.

en op een of ander manier doet hij dit niet. En Cubbe ik zqal ongetwijfeld iets stoms zeggen of onwetend overkomen maar ik probeer dit op te lossen dus aub hulp.

dit bestand is een voorbeeld het gaat in algemene zin dat ik weet hoe ik dit moet oplossen. Mocht het echt nodig zijn dan zal ik het bestand uitwerken, maar ik dacht dat dit niet nodig is gezien de vraagstelling.

groet alex

Laatst bewerkt:
apedroso,

wat Cobbe in elk geval ook aangeeft is:
Pas dat eens aan en schrijf in je bestand wat er wanneer moet gebeuren.

En dat doe je niet. Overigens als je in C40 iets laat tellen uit C8:C40, dan krijg je een kringverwijzing!

Ik hoop voor u dat dit de bedoeling is.
Je moet wel nog de voorwaarden en de opmaak bekijken.
De bereiken staan nu goed.

Bijlagen

Haije waarom enkel wijzende vinger ik probeer iets voor elkaar te krijgen en waarom moet dit nou op deze manier, afijn zal wel gewoon zijn op een forum. Wist niet dat dit zo erg was gezien de vraagstelling in mijn optiek helder was maar zal denk ik aan mij liggen. Ik ben afhankelijk van jullie dus zal wel goed zijn.

Beste Cobbe
, alvast bedankt voor al je moeite.

Dit had ik idd al. Het probleem is het volgende. Cel D40 moet weer een voorwaarde maken t.o.v waarde D43. Dus Als D40 Kleiner of groter dan waarde D43 moet deze van kleur veranderen. En ik zou zo graag willen dat als ik cell D40 door trek hij de voorwaardelijk opmaak ook doortrekte inclusief de `regel. En dit doet hij niet. Als ik nu D40 het getal 5 heb en bij forecasting onder D43 een lagere waarde heb staan dan regareed hij enkel nog steeds op de waarde van C43.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben en aub schiert mij niet gelijk af met je had zo moeten doen of je had sus moeten doen maar enkel hulp. Ben ook maar mens en maak zeker fouten.
Cobbe liefst zou ik je graag willen bellen of skypen maar goed ik heb begrip als dit niet in de mogelijkheden bestaan.

ALVAST BEDANKT IEDEREEN

Alex,

mijn opmerking is niet bedoeld als wijzen met de vinger.
Er zijn al meerdere zaken gezegd en om voor mij helder te krijgen wat er al wel of niet verwerkt was, dezelfde vraag als Cobbe om e.e.a. in een Excel-bestand te zetten.
Als dat verkeerd is overgekomen, dan spijt me dat, het was zeker niet zo bedoeld.

Alex, kijk eens naar het plaatje dat ik hierin toegevoegd heb.....

Daarna uittesten wat er gebeurt als je iets wijzigt in bv kolom D

Bijlagen

Besteb Haije fijn dat je reageerde. Dank hiervoor.

Cobbe heb hierbij het lijstje aangevuld zowel horizontaal als verticaal met een uitleg.
Hoop dat het nu duidelijker is.

Bedankt groeten Alex

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Bijlagen

Bedankt!

Beste Haije en Cobbe,

Excuus dat ik jullie niet eerder heb bedankt echter ben pas vader geworden en toen kwam dit op een laag pitje te staan. Echter ik wil jullie hartelijk bedanken voor julile hulp.

DE ZAAK IS OPGELOST

Nogmaals Thanks heren.

Alex,

gefeliciteerd en fijn dat je probleem opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan