• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel van kleur latern veranderen (voorraadbeheer)

• Onderwerp starter Onderwerp starter MKK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MKK

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2020
excell.jpg

Goedemorgen,

Ik zoek voor mijn lijstje met artikelen naar een oplossing zodat ik kan zien wat ik moet bij bestellen
Is het mogelijk dat een cel een andere kleur krijgt (Oranje) wanneer het bijvoorbeeld onder een 5e van de totale voorraad komt?

Ik heb flessen met een inhoud van 1000ML maar ook van 750ML hoe doe ik dit en welke formule moet ik toepassen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Zie de bijlage voor voorbeeld.

MKK,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om je vraag te verduidelijken d.m.v. een Excel (voorbeeld)bestand, zonder "gevoelige" gegevens

Daar is nl meer mee te doen dan met een plaatje....

Als je met louter getallen werkt, kun je werken met voorwaardelijke opmaak (zie http://www.excellerend.nl/voorwaardelijke_opmaak.html)
De letter ml kan je ook in de titel regel plaatsen.
Dit moet je doen voor elke cel.

Je kunt ook een macro aanmaken met Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target as Range) en die achter het juiste tabblad plaatsen.
Elke keer als zich iets wijzigt, wordt de macro geactiveerd, zo kun je bijv. de tekstkleur of de achtergrondkleur wijzigen.

Inmiddels een bijlage (voorzien van macros) toegevoegd:
- Workbook_open om te kleine voorraad eenmalig bij openen te controleren
- macro Worksheet_change om wijzigingen in de kollomen 2 en 3 in de gaten te houden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zie bijlage

Excuus voor mijn late reactie,maar zie hier het bestandje

welke formule zou ik moeten toepassen wil ik de cel laten verkleuren wanneer de voorraad van een product onder een 5e deel komt van de totale voorraad?
Zodat ik duidelijk in beeld heb wat ik moet bij bestellen.

Ik hoor het graag

Bijlagen

Het lijkt er op dat u mijn uitwerking niet uitgeprobeerd heeft.
Zie de ingesloten macro's.

KEB

Laatst bewerkt:
Na aanleiding van de door u opgegeven formule kreeg ik een melding maar niet de gewenste kan het zijn dat ik de formule foutief heb toegepast?

@keb, tot op heden is het inderdaad nog niet gelukt. Is het mogelijk om de formule te kopiëren en deze in te zetten in mijn tabblad,of is er nog een andere manier waarop dit eenvoudiger kan?

Misschien de opmerkingen en code in #3 nogmaals goed bestuderen? Er wordt gebruik gemaakt van VBA die het e.e.a. controleert. Met voorwaardelijke opmaak zal het ook wel kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan