• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel veranderen mbv de ´ALS´ functie en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritgrafnek

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
hierbij het volgende probleem.
ik heb een lijst met scores die worden ingevuld met het cijfer 1
wanneer het gemiddelde van alle scores een 4 of lager is dan moet de cel rechts naast ´beoordeling´rood worden en de tekst onvoldoende weergeven. Nu ken ik de functies ´voorwaardelijke opmaak´ en de ´ALS´functie.
Na een dag stoeien kom ik er alleen niet achter waarom de cel rechts naast ´beoordeling´ niet op het juiste moment op de juiste beoordeling springt. De formule klopt niet helemaal, alleen ben ik even blind voor de fout.
wie o wie kan me de oplossing geven.

mvg. Gerrit

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Gerrit,

Wat betreft de voorwaardelijke opmaak. Die kan je beter zetten op:
1: is gelijk aan D5 dan rood
2: is gelijk aan E5 dan oranje
3: is niet gelijk aan D5 dan groen

Je formule:

Code:
=ALS($J23<4,5;$D5;ALS(EN($J23>=4,5;$J23<5,5);$E5;ALS(EN($J23>=5,5;$J23<6,5);$F5;ALS(EN($J23>=6,5;$J23<7,5);$G5;ALS($J23>=7,5;$H5;$I5)))))

Aangenomen dat een 6,5 een 7 wordt.
Zoals jij het had met bijv. als(en(j23>6;j23<8;j23=7) dan zal de waarde alleen waar zijn als j23 precies 7 is.

dank

bedankt voor de snelle reacties en de oplossing, want hij doe nu wat ik graag wil.
altijd fijn die verhelderende blikken.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan