• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel verwijzing bestanden onderling

Status
Niet open voor verdere reacties.

coachmichael

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Is het mogelijk (en zo ja hoe) om in een verwijzing van een cel in een ander bestand te veranderen in een andere naam (bestand) zonder dat ik alle cellen weer opnieuw moet koppelen

Voorbeeld cel c1 ‘verzamelbestand ‘ geeft een totaal aan van bestand: ‘C1 juni dick’ en bestand:‘C1 juni esther’.

Nu begint juli en ik maak een nieuw leeg bestand aan met de naam ‘juli dick’ en’ juli esther’ en ik wil het liefst alleen de naam van het de verwijzing veranderen in het verzamel bestand zodat ik niet meer alle cellen hoef te koppelen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. ik kan me voorstellen dat het misschien niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel, als je vragen hebt over de vraagstelling dan hoor ik het ook graag.

Gr Michael

Neem 2 vaste cellen (1 voor Dick, 1 voor Esther) en verwijs in je formules met de Indirect-functie naar deze cellen. Door slechts 2 cellen te wijzigen verwijzen al je formules naar de juiste bestanden.

yes

Beste ruddy,

dat lijkt me ook hoe moet ik de formule (verwijzing) notatie doen als ik wat tussen haken staat wil veranderen naar een cel bv. van ='[sales micro management coach - Esther - nov.xlsm]24 - Rapportage'!$C$7 naar ='[C1]24 - Rapportage'!$C$7

want als ik dit nu doe krijg ik een fout melding

foutmelding
'een formule op dit werkblad bevat een of meer ongeldige verwijzingen. controleer of he pad, de werkmap, de bereiknaam en de celverwijzing van de formules geldig zijn.'

Gr Michael

plaatsen voorbeeldbestandje

anders plaats eens een voorbeeldbestandje ontdaan van gevoelige info.

je zult zien dat je geholpen wordt.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

cellen koppelen verschillende bestanden

Bedankt voor je tip Oeldere,

bij deze heb ik een voorbeeld gemaakt

wie o wie

Groeten Michael

Bijlagen

waarom alles in 3 bestanden.

kan het niet in 3 werkbladen?

als de werkbladen hetzelfde zijn, kan koppeling van 350 koppelingen
(of met een macro of met celverwijzingen)

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

help help

Hey Oeldere,

Het bestand dat ik wil maken is een verzamelbestand van 4 verschillende rapportages vandaar. Elke rapportage bestand bestaat nu al 100 tabs, anders had ik ze wel in 1 bestand gezet en ze het bestand laten delen (ik heb gelezen dat dat ook mogelijk is) :( maar dan wordt het een heel groot bestand. vandaar mijn optie om cellen van bestanden te koppelen.

Is het mogelijk om te doen wat ik zoek?

Groeten Michael

Ik denk dat dit is wat je zoekt. Dit bestand kun je in dezelfde map zetten als Map2 & Map3 en dan werkt het, in Map4 heb ik een extra tab gemaakt met mijn voorstel. Onderaan deze pagina staat nog een interessant stukje. Succes ermee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan