• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
ik heb b.v in een cel "=blad1!b3" staan maar het blad naam wordt nog veranderd. Wat kan ik ipv "blad1!b3" zetten zodat toch de goede cel inhoud over genomen wordt. Ik moet een werkmap maken met meerdere werkbladen en het werkblad wordt later naam gegeven door derden.

volgens mij veranderd de formule als de bladnaam veranderd, gewoon even uitproberen.

De formule veranderd inderdaad, dus geen probleem als de naam gewijzigd wordt.

Een werkblad heeft in Excel twee namen. Een van de twee kun je wijzigen (in het voorbeeld als bijlage de naam die tussen haakjes staat)

Als de formule in de cel naar die laatste naam verwijst, werkt de formule niet meer als je de naam verandert. Verwijst de formule naar de eerste naam, blijft de formule gewoon werken

2019-10-27 13_30_56-Microsoft Visual Basic for Applications - Boekhouden_2019.xlsm - [Boekhouden.png

@JanBG,

Wat ga je ver om de naam van een blad te wijzigen in de VB-editor.

Dan druk je 1 keer op F9 wanneer het weigert.
Daarna zal de formule na elke wijziging in de VB-editor het gewoon doen.

@HSV

Klopt. Probeer alleen duidelijk te maken dat er verschillende namen voor een worksheet kunnen zijn en dat maar een van naam veranderd kan worden

@JanBG, Ik kan ze allebei veranderen, maar een werkblad van naam veranderen doe ik gewoon op de tab van een werkblad.

@HSV,

Ik bedoelde naamsverandering in het tabblad zelf, omdat dat is wat denk ik wordt bedoeld. Dacht niet dat TS het had over naamsverandering in VBA

Laatst bewerkt:
@JanBG,

Dat dacht ik ook, maar je plaatst een plaatje uit de Vb-editor.

Zet automatisch berekenen aan.
Het bericht in #4 is natuurlijk klinkklare onzin.

probleem opgelost bedankt voor de tips.
Ik had het niet geprobeerd met het veranderen naam tabblad.
ik probeerde de verwijzing in de cel aan te passen maar dat ging niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan