• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel volledig laten zien als cellen rechts daarnaast gevuld zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbaas

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Ik heb een cel waarin door een formule een tekst verschijnt. De tekst is breder dan de cel zelf. In de cel ernaast staat een formule die in "" resulteert. Ondanks dat dit een lege string is, breekt deze cel de tekst uit de cel links ernaast af.

Hoe is dit op te lossen?

1. Is er een opmaak / instelling mogelijk waardoor een cel niet wordt afgebroken door de cel rechts naast hem?

of

2. Is er een resultaat van de formule mogelijk (in dit geval de "") dat door excel echt geinterpreteerd wordt als lege cel waardoor de tekst uit de cel links hiervan gewoon doorloopt in deze cel?

Zie het voorbeeld. Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Ik heb een cel waarin door een formule een tekst verschijnt. De tekst is breder dan de cel zelf. In de cel ernaast staat een formule die in "" resulteert. Ondanks dat dit een lege string is, breekt deze cel de tekst uit de cel links ernaast af.

Hoe is dit op te lossen?

1. Is er een opmaak / instelling mogelijk waardoor een cel niet wordt afgebroken door de cel rechts naast hem.

Zet een vinkje bij (Opmaak>Celeigenschappen bij tab>uitlijnen) "Terugloop".
En de tekst verschijnt onderelkaar.

Dit is inderdaad een optie; echter niet gewenst omdat de rijen zo zeer 'hoog' moeten worden wil de tekst leesbaar zijn.

Ik ben bang dat er echter, zoals Wigi aangeeft, geen oplossing voor is...

Beste,

Optie 1 is niet mogelijk want de cel rechts is niet leeg, maar gevuld met niets. Klinkt cryptisch, maar omdat er een functie in staat ia de cel gevuld.
Optie 2 ook niet. Zie 1.

Wat een mogelijkheid is, is via een macro de cellen die als uitkomst "" hebben te schonen, maar als je dan ergens iets in je werkblad aanpast zodat de uitkomst van de formule anders zou zijn geweest, dan zil je wel weer dat de cel gevuld is met de formule èn de nieuwe uitkomst. Lijkt mij vrij lastig, òf je moet alleen in een bepaalde kolom dit soort problemen hebben.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan