• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel waarde/formule met 1 ophogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Ik heb in een cel a1 een ip adres staan van bv: 192.50.32.17 dan wil ik dat deze in automatisch in cel a5 de waarde 192.50.32.18 invuld, hoe kan ik dit aanpassen?

bv:
a1 b5
192.50.32.17 192.50.32.18
192.50.32.33 192.50.32.34

Laatst bewerkt:
In cel A1 invullen: 192.50.32.17
In cel A2 invullen: 192.50.32.18

Vervolgens beide cellen selecteren en rechtsonder in cel a2 zorgen dat er een soort plusje tevoorschijn komt en en dan cellen naar beneden trekken.

Geplaatst door wheijkoop
In cel A1 invullen: 192.50.32.17
In cel A2 invullen: 192.50.32.18

Vervolgens beide cellen selecteren en rechtsonder in cel a2 zorgen dat er een soort plusje tevoorschijn komt en en dan cellen naar beneden trekken.

Dat is niet mogelijk de orginele waarde staat in cel a1 en in cel f1 moet de opgehoogde waarde komen staan, zo heb ik nog 3000 adressen meer die met 1 waarde moet ophogen?

De originele IP adressen staan die met punten tussen of zijn het getallen geformateerd als 000.000.000 ??

Anders kan je als :

A1 = 192503217
B1 = A1 + 1

en dan de celwaarde + opmaak in F1 plakken

Geplaatst door Korten
De originele IP adressen staan die met punten tussen of zijn het getallen geformateerd als 000.000.000 ??

Anders kan je als :

A1 = 192503217
B1 = A1 + 1

en dan de celwaarde + opmaak in F1 plakken

De Ip adressen staan met punten zoals 192.50.32.17

Hallo .... nock, nock.
Nog wat gedaan met die formule? Of kan ik afhaken !?!

Geplaatst door Vecom
In cel A5 deze formule:

=LINKS(A1;10)&RECHTS(A1;2)+1

Ik weet niet goed waar ik deze formule moet invullen want in cel a1 staat 192.50.32.17 dan zou in cel f1 automatisch de waarde 192.50.32.18 erin moeten komen staan.??
De cellenb-c-d-e zijn al ingevuld met andere gegevens.

Stuur me een gezipt testexemplaar.

Als je met WinXP werkt:
- in de verkenner met de rechtermuis klikken op het bestand.
- kies in het snelmenu voor: 'Kopieren naar' > Gecompimeerde map...
- stuur het gezipte bestand mee met je bericht.

Overigens: maak de formule nu eens opnieuw in F1, dan lukt het wél. Je hebt hem nu verplaatst vanuit A5 en dan worden de celverwijzingen aangepast.
Het kan ook zijn dat je de formule niet goed hebt ingejast.
(Dat rijmt)

Hoi Rooy,

Probeer eens de formule:
=ALS(LINKS(RECHTS(A2;3);1)=".";LINKS(A2;LENGTE(A2)-3)&"."&RECHTS(A2;2)+1;LINKS(A2;LENGTE(A2)-4)&"."&RECHTS(A2;3)+1)

Hierbij staat het IP-adres in cel A1, en in de cel waar je deze formule plaatst dient het nieuwer IP-adres eentje hoger te zijn.
Gaat overigens wel fout als het oorspronkelijke IP-adres eidigt op 99.
Ik heb er rekening mee gehouden dat de laatste twee karakters èn de laatste drie karakters cijfers kunnen zijn. Als het IP-adres altijd op twee cijfers eindigt, dan wordt de formule eenvoudiger.

Groeten,

Richard

Ik heb er een bijlage aan toegevoegd in cel F2 en F3 enz daar zou dan de nieuwe waarde in moeten komen staan maar het wil mij niet lukken.

Bijlagen

Goeie vraag .....

Ik kom er niet uit (kan het eigenlijk niet uitstaan, maar het is zo)
Wat er moet gebeuren is het volgende:

Er moet vanaf RECHTS in de cel gezocht kunnen worden naar de eerste punt.
Als dat lukt kan je het aantal tekens/cijfers áchter deze punt 'isoleren' en deze verhogen met 1.
Tegelijk kan daarmee bepaald worden hoe groot de LENGTE van het aantal tekens is vóór die laatste punt.

.... en dan heb je de oplossing.

Ik hoop dat er iemand anders is die je verder kan helpen en ben erg benieuwd.

Zijn de ip-adressen altijd dezelfde lengte?
In je voorbeeld gebruik je andere lengtes als hier in je vraag.

Vecom:

met deze matrix formule kun je tot de 1e punt rechts gaan:
{=RECHTS(A1;MAX(ISGETAL(WAARDE((RECHTS(A1;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A1)))))))*RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A1)))))

mvg Imod

Het gaat de goede kant op.....
Ik moet echter het aantal tekens ná die laatste punt als resultaat hebben.....

Mij werd geadviseerd (via de site van microsoft) het IP-adres in kolom A te splitsen in vier 'blokken'.
Nu denk ik dat de eerste aanduiding - 192 - niet echt nodig is, want die is neem ik aan altijd hetzelfde.
Wellicht geldt dat ook voor de tweede - 30 - dat zou het allemaal trouwens een stuk eenvoudiger maken.

Bestudeer de voorlopige oplossing in de bijlage eens. Wellicht biedt dit meer soelaas. Alle IP-nummers zijn uiteindelijk immers afgeleid van het eerste, nl. 192.30.0.0 en dat heb ik dmv formules proberen te bereiken. De subnetsize staat op 14 maar daarvan is ook het toekennen van IP-nummers aan de volgende klant afhankelijk. Wanneer je bij wijze van 20 ipv 14 nummers aan een klant toewijst, begint het subnetnr. van de volgende klant 'hoger'

Bijlagen

Geplaatst door Ron321
zoja, dit misschien een optie?

Ik heb deze getest werkt goed, maar als het ip adres laatste 3 cijfers is gaat het niet goed meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan