• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel waarde/formule met 1 ophogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Vecom
Mij werd geadviseerd (via de site van microsoft) het IP-adres in kolom A te splitsen in vier 'blokken'.
Nu denk ik dat de eerste aanduiding - 192 - niet echt nodig is, want die is neem ik aan altijd hetzelfde.
Wellicht geldt dat ook voor de tweede - 30 - dat zou het allemaal trouwens een stuk eenvoudiger maken.

Bestudeer de voorlopige oplossing in de bijlage eens. Wellicht biedt dit meer soelaas. Alle IP-nummers zijn uiteindelijk immers afgeleid van het eerste, nl. 192.30.0.0 en dat heb ik dmv formules proberen te bereiken. De subnetsize staat op 14 maar daarvan is ook het toekennen van IP-nummers aan de volgende klant afhankelijk. Wanneer je bij wijze van 20 ipv 14 nummers aan een klant toewijst, begint het subnetnr. van de volgende klant 'hoger'

Het ziet er goed uit en het klopt elke klant heeft een subnet size van 14 en 1 voor de router en 1 voor de broadcast. Ik zie dat de A-B-C kolom niet zichtbaar zijn en ik kan ze ook niet zichtbaar maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan