• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel waarden ophalen boven en links van huidige selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrelske

Verenigingslid
Lid geworden
5 apr 2016
Berichten
24
Is het mogelijk om cel waarden op te halen boven en links van huidige selectie.

In dan bedoel ik in onderstaand selectie cel I4,J4,K4,L4,M4 (die moeten gekopieerd naar kolom B in tabblad "FilterParameters").
Het is in dit geval dat de waarde altijd in rij 4 zit.
En links van de selectie cel C6,C7,C8,C9 (die moeten gekopieerd naar kolom A in tabblad "FilterParameters").
Het is dit geval dat de waarde altijd in kolom C zit.

Critriaselectie Planning.jpg

En die te kopiëren naar kolommen in ander tabblad ("FilterParameters")

FilterParameters.jpg

Ik wil de FilterParameters namelijk gebruiken om in een projectenoverzicht de geselecteerde werkzaamheden te filteren en daarna te verwijderen uit deze lijst.
En dat wil ik doen met de functie Autofilter.
Die zoekt in een grote database (tabblad: S_Database) in de desbetreffende kolommen naar de filterparameters.

Als de selectie is geweest dan moeten de betreffende rijen worden verwijderd.

Ik zoek al een tijdje naar een oplossing maar ik ben tot op heden nog niets bruikbaars tegengekomen.
Tenminste een oplossing die voor mij is te begrijpen en is om te bouwen tot iets werkbaars.

Hopelijk weet iemand hiervoor een manier om dit te realiseren.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • PlanningVerwijderen.zip
    24,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Heb je dit niet gelezen.

Beste Haije,

Bedoelde je dat ik er geen voorbeeldbestand had bijgevoegd?

Chrelske.
 
Ik begrijp de verwachte uitkomst niet helemaal. Zijn hier geen voorwaarden aan verbonden?

Je kan zoiets als basis gebruiken.
Code:
Sub VenA()
Dim t As Long, cl As Range, ar
  ar = Sheets("PlanningsOverzicht").Cells(5, 2).CurrentRegion
  ReDim ar1(1, 0)
  For Each cl In Selection
    ar1(0, t) = ar(cl.Row, 2)
    ar1(1, t) = Format(ar(4, cl.Column), "mm-dd-yyyy")
    t = t + 1
    ReDim Preserve ar1(1, t)
  Next cl
  With Sheets("FilterParameters").Cells(1)
    .CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    .Offset(1).Resize(t, 2) = Application.Transpose(ar1)
  End With
End Sub
 
Onderstaand de uitleg wat we graag willen bereiken.

In de gegevens op het tabblad (S_Database ) staan ingeplande werkzaamheden van werknemers op een bepaalde datum (dus per rij een werkzaamheid die een werknemer uitvoert op die dag).

Dezelfde werkzaamheden staan op het tabblad (PlanningsOverzicht) samengevat in elke cel van de Gantt Chart.
Alleen er is geen directe link van deze cel naar de rij in (S_Database).
Het doel is om een Range te selecteren in (PlanningsOverzicht) en die te verwijderen.

Want we willen de planning van die dagen aanpassen, en dat kan alleen als de huidige planning voor die dagen verwijderd wordt.
Wat we nu willen is een Range selecteren in (PlanningsOverzicht) en dan van die Range per cel uitlezen welke werknemer er bij die cel hoort en welke datum.
We willen namelijk met Advancedfilter op het tabblad (S_Database) die rijen selecteren die voldoen aan de criteria “WerknemerID” en “Datum” .
Wat er dus moet gebeuren is van elke cel in de geselecteerde Range de datum uitlezen die in de cel in rij 4 staat en ook van elke cel in de geselecteerde Range de cel links in kolom C.
Als de geselecteerde Range in het PlanningsOverzicht (“J8:K9”) is dan moet er op het tabblad (FilterCriteria) de volgende kolommen gevuld worden.

Medewerkerd ID Datum
13 ma 18 sep 2017
13 di 19 sep 2017
14 ma 18 sep 2017
14 di 19 sep 2017

Als dan in het tabblad (S_Database) op de knop Planning Filteren wordt gedrukt dan zie je alleen de rijen die aan de FilterCriteria voldoen.
Daarna moeten deze rijen automatisch worden verwijderd.
En de FilterCriteria ook weer worden verwijderd.

Nogmaals alvast bedankt voor je reactie.
 

Bijlagen

  • Planning Filteren.xlsm
    45,4 KB · Weergaven: 15
Heb je de code in #5 geprobeerd? Is in het bestand niet terug te vinden.
 
Ja je hebt helemaal gelijk, dat had ik nog niet gedaan.
In de nieuw bijgesloten file staat deze code er wel in en werk als een zonnetje.

Hier ben ik weer super mee geholpen.
Bedankt ik ga hiermee weer verder stoeien.
 

Bijlagen

  • Planning Filteren.xlsm
    45,3 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan