• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celbereiken in een cel samenvoegen en voorzien van een scheidingsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mm130774

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2016
Uitleg

Het is de bedoeling dat in cel A8 Tm cel A5000, numerieke waarden geplakt kunnen worden en dat die worden samengevoegd in cel C2 met het ; scheidingsteken. (zie cel C2)

Het lukt me niet om de cel-bereiken te selecteren zonder overal handmatig gebruikt te maken van een &. Ik weet dat er in excel 2016 een functie tekst.combineren bestaat, maar helaas moet ik nu gebruik maken van excel 2010. Zie bijgevoegde excelbestand .tmp
Bekijk bijlage tmp.xlsx

Met VBA kan het natuurlijk ook, maar puur uit interesse: waarom wil je 4992 getallen in 1 cel zetten?

Waarom...

Ik wil 5000 nummers gescheiden hebben in één cel omdat deze in een ander ERP-systeem dienen als filter. Daar kan ik tot 5000 nummers in een filterveld invoeren wanneer deze gescheiden zijn middels een ;.
Vaak worden gegevens in Excel aangeleverd en dienen er vanuit het ERP systeem nog aanvullende gegevens opgezocht te worden en gecombineerd te worden met het bronbestand in excel.

zo dan ?

Code:
Sub test()
SR = Cells(1).CurrentRegion
    For i = 8 To 5000
    X = X & SR(i, 1) & ";"
    Next
Cells(2, 3).Value = X
End Sub

Waarom staat in de vraag A8 terwijl het voorbeeld uitgaat van A2?
Je kan dit vrij eenvoudig met een formule doen. Met VBA zou ik een array gebruiken.
Code:
Sub VenA()
  ar = Columns(1).SpecialCells(2, 1)
  For j = 1 To UBound(ar)
    c00 = c00 & ";" & ar(j, 1)
  Next j
  Cells(2, 5) = Mid(c00, 2)
End Sub

Bijlagen

Of.
Code:
sub hsv()
 Cells(3, 5)= join(application.transpose(Columns(1).SpecialCells(2).offset(1).specialcells(2)), ";")
end sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan