• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celeigenschap, of is dit een ander probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
ik bezit een faktuur blad, waarvan ik artikels lijst binnenkrijg van twee kanten uit.
De ene bezit celeigenschap met getal, de andere als tekst vermoed ik.

Nu door mijn formule toe te passen, die het moet uitzoeken om deze automatisch in "kolom b" als omschrijving te weergeven, haalt hij niet de juiste artikels boven(daar ik deze wel gesorteerd heb.

Dit is zo'n probleem waarvan ik al zolang ergerd.

Ik dank je, mocht hier toch een slimmerd
tussen zitten.

Bijlagen

In de formules moet nog een argument meer opgegeven worden om de juiste waarde op te halen. B.v.
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($A3;artikels!$A$1:$C$8;1;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN($A3;artikels!$A$1:$C$8;2;ONWAAR))

Dat heeft niets te maken met de celeigenschappen.

Mvg

Piet

formule veranderd, heeft niets veranderd

ziet niet zo direkt daar een oplossing van, vermits ik in kolom b de formule's veranderd
heb naar jouw smaak.
Zoals je in rij 3 kunt zien, die geen omschrijving weergeeft.

hierbij een dank, voor reactie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op blad Faktuur, zijn de cellen A3 t/m A9 tekst, terwijl op blad artikels de cellen A2 t/m A9 getallen zijn. Hierdoor is er geem match.
Selecteer op blad faktuur een lege cel >> kopieeren >> selecteer A2 t/m A11 >> plakken speciaal >> waarden + optellen >> OK.

Nog net niet genoeg als oplossing

gedaan zoals je vertelde, ben ik niet uitgekomen zoals het hoort.

in artikels is waarde bv '010011' ---> deze zal niet als getal herkennen(want dan veranderd deze naar '10011'

Wat ik gedaan heb is dus werkblad 'artikels' in kolom a als celeigenschap 'tekst'
waardoor op fakturen blad getal bv '350400378' niet herkent.
Zo heb ik ook daarna werkblad 'fakturen ' celeigenschap als tekst veranderd, tevens dit gaat ook niet.

Je merkt als je bijvoorbeeld artikels probeert in faktuurblad te typen"kolom a", komt in "kolom b"niet het bijpassende omschrijving erbij.

Voormij een raadsel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je het zo?

In bijgevoegd bestand staat een formule in de blauwgekleurde cellen in het werkblad factuur.
Deze formule zet de gegevens in bij de artikelen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

fout blijft

na gisteren lang zoeken, wilde het niet gaan, maar de formule is voor mij al een stap
vooruit, wist niet dat zoiets kon, toch bedankt.

Probleem : in werkblad 'artikel', heb ik 'rij 5' een artikel toegevoegd bv: '200100020'
Gevolg: in 'faktuurblad' rij 6 geeft deze een waarde '#N/B' aan.

opmerking: lijkt precies of mijn toetsenbord in excel naar getallen gaat als celeigenschap
, terwijl het naar tekst moet ingegeven worden.

Bijlagen

opgelost vermoed ik,

in bijgevoegde plaatje heb ik voorlopig aanvaard, om niet zo'n twee jaar verder uittezoeken.

zo heb ik ik kolom a van fakturen en artikels
celeigenschap veranderd in getal.

Niet dat ik het zo graag heb om dit iedere keer als ik artikels binnenkrijg, deze
te converteren naar getal.
Later door meer kennis op te doen, zal misschien wel ooit simpeler gaan.

Toch bedankt voor hulp aan deze help mij procedure
ook aan "tilpi " - "bandito bob " - "Roncancio "

Bijlagen

• converteren 01.gif
    converteren 01.gif
    27,5 KB · Weergaven: 31
  • converteren 02.gif
    converteren 02.gif
    26,7 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug