• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celeigenschappen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackshadow1960

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2017
Als ik in bij celeigenschappen het wil veranderen van standaard naar financieel met € komt er een andere waarde te staan van 2.30 naar €2.30.00. Heeft of weet iemand een oplossing?

Groeten René

Bijlagen

Ik denk dat jij op dat icoontje drukt in de werkbalk? als dat zo is dan is daar als standaard die verkeerde waarde ingesteld.

Als ik namelijk via CTRL+1 je celeigenschappen open staat die op aangepast en dan staat er € #,##0,00;€ -#,##0,00

kortom iemand heeft in jou excel een aangepast format gemaakt voor de financieel knop op de werkbalk waarbij zowel de duizendtallen als de decimalen met komma gescheiden wordt.
Als je in datzelfde menu naar in financieel gaat dan krijg je wel de juiste weergave.

kwestie dus van die standaard waarde onder de knop weer terug aanpassen

Je gebruikt een komma voor de decimale en voor de duizendtallen:
Code:
€ #,##0,00;€ -#,##0,00
Voor de decimale moet je een komma gebruiken en voor de duizendtallen een punt:
Code:
€ #.##0,00;€ -#.##0,00

Dat is een instelling in Windows die fout staat, go naar control panel, Language and region, Change Date, Time or Number formats, klik op Additional settings en pas daar aan. Start Excel opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan