Celeron M zelfde als Centrino Core 2 Duo ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebeerzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Zakelijk hebben wij zojuist een notebook aangeschaft.

de gespecificeerde offerte stond het volgende vermeld:

BTO Notebook 15W12 Core 2 Duo
deze notebook is gebaseerd op de allernieuwste Intel Centrino Core 2 Duo technologie.......

Configuratie:
  • Processor Core 2 Duo Intel M430 - 1,73GHz - 1Mb
  • Chipset Intel 945GM / ICH7-M
  • Geheugen DDR2(1) 512 Mb DDR2 geheugen
  • 80GB Harddisk

Na levering blijkt de notebook uitegrust te zijn met een
Intel(R) Celeron(R) M CPU 430 @1,73GHz 504Mb

Bij mijn weten is een Celeron M geen Centrino ( en dus niet zo snel ) en nooit een Core 2 Duo processor.

Ik heb dit ook zo gecommuniceerd naar de leverancier en deze kwam met de volgende reactie:

In de gespecificeerde offerte wordt gesproken over een notebook dat is gebaseerd op Centrino Core 2 Duo technology waarbij de configuratie is voorzien van een M430 Processor. De M430 is inderdaad de Celeron variant maar dan wel binnen het Centrino Core 2 Duo platform. Dit platform is specifiek bedoeld voor notebook moederborden met een Core 2 Duo socket voor mobiele processoren met hoge presataties, daarbij wordt een laag stroomverbruik gegarandeerd en het Centrino-platform voorziet tevens in op het moederbord geintegrreerde WLAN

Verder geeft dat leverancier aan dat we wel een volledige Duo 2 Core processor kunnen bestellen tegen meerprijs.

gezien de ruim € 1300,- excl BTW ( 15,4'' incl. Office-pakket)die we nu al betaald hebben lijkt me dit wel over de top......

Gezien zijn eerdere offferte mag ik toch aannemen dat er ook daadwerkelijk een Core 2 Duo processor inzit ????

graag jullie reactie.

Je hebt een Yonah processor, een Celeron M, op een zo genoemde socket 479, gesoldeerd dus, of in een 478 socket, de core 2 duo heet een Merom, een Core 2 Duo op een socket M, dit kan socket 478 zijn, of ook een 479 gesoldeerd, dat zijn toch echt 2 verschillende processoren.

nee geen dual core

Intel Celeron M 430 1.73 GHz
Socket 479 - Cache: L2 Advanced Transfer Cache - 1 MB - Streaming SIMD-extensies 2, streaming SIMD-extensie 3, Execute Disable Bit mogelijkheid

dus geen dual core actele prijs is 77 euro en hij is oud ik denk dat je besodemieterd bent :o :eek:

hmmm

ik vind het al raar dat het een intel core 2 duo m430 is nog nooit van gehoord mestal is het intel core 2 duo T6600 of QX6700 of Q6600 of X6800 ofzo :confused: op google kan ik ook niks vinden over een core 2 duo m430 :P krijg dan aleen die celeron weer :eek:

Processor Core 2 Duo Intel M430 - 1,73GHz - 1Mb
Chipset Intel 945GM / ICH7-M
Geheugen DDR2(1) 512 Mb DDR2 geheugen
80GB Harddisk

Vor deze laptop zou ik echt geen 1300 auro aan uit geven..
denk dat de waarde ervan de helft is.. en dan al zeker als er een celeron is zit...

:confused: vind het altijd wel leuk dat winkels zo eerlijk zijn tegenwoordig.

Bedankt voor jullie reactie's!

maar zit er een kern van waarheid in zijn verhaal ?
wij zijn namelijk geen experts:rolleyes:

In de gespecificeerde offerte wordt gesproken over een notebook dat is gebaseerd op Centrino Core 2 Duo technology waarbij de configuratie is voorzien van een M430 Processor. De M430 is inderdaad de Celeron variant maar dan wel binnen het Centrino Core 2 Duo platform. Dit platform is specifiek bedoeld voor notebook moederborden met een Core 2 Duo socket voor mobiele processoren met hoge presataties, daarbij wordt een laag stroomverbruik gegarandeerd en het Centrino-platform voorziet tevens in op het moederbord geintegrreerde WLAN

anders voel ik me inderdaad besodemietert.

ik zal namelijk met goede argumenten aan moeten komen bij de leverancier.

Lees dit even in combinatie met deze, die 2 hebben niets met elkaar te maken, buiten de producentennaam.

Dat Centrino heeft alleen te maken met de energie, wat je weer hier kunt lezen.

Het slaat nergens op wat ze je proberen voor te houden.

Als je een Core 2 Duo besteld, mag je geen Celeron geleverd krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan