• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost celgegevens samenvoegen en kopiëren naar ander werkblad na dubbelklik

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:

Voorbeeld bestand bijgevoegd

Als ik in kolom C dubbelklik op een cel zou ik graag de gegevens van die cel en de gegevens van de cel van kolom e en f
willen combineren en ze kopiëren naar werkblad : kopie naar de eerst mogelijke lege cel in kolom B vanaf B3.

Dus b.v. dubbel klik op cel C3 combineert cel C3 + E3 + F3 en kopieert het naar : naar de eerst mogelijke lege cel in kolom B vanaf B3 als : jan, 35, ja

Hoe is dit te verwezenlijken?

Friend
 

Bijlagen

  • celgegevenskopieeren.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 3
Zet op tabblad kopie in cel B2 eerst even een header. Daarna werkt dit

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  With Target
    If .Column = 3 And .Row > 2 Then Sheets("kopie").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = .Value & ", " & .Offset(, 2) & ", " & .Offset(, 3)
    Cancel = True
  End With
End Sub
 
Jec,

Hartelijk dank voor je reactie en code/oplossing. Dat werkt mooi👍

2 vraagjes nog als het mag.

- ik probeer de code te begrijpen .... alleen waar in de code geeft hij aan of neemt hij de lege tussenkolom D niet mee met kopiëren?

- Is het ook mogelijk om zonder header (kopie in cel B2) te beginnen met de gekopieerde regel in cel B3?

Friend
 
Probeer deze eens, anders moet je wat duidelijker zijn waar wat moet.
 

Bijlagen

  • celgegevenskopieeren.xlsm
    25,2 KB · Weergaven: 6
Emiels, dank voor je reactie en voorbeeld. 👍Ben even weg van mijn computer. Kijk er eind van de middag gelijk even naar. Friend
 
Probeer deze eens

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim xStr
  With Target
    If .Column = 3 And .Row > 2 Then
      xStr = .Value & ", " & .Offset(, 2) & ", " & .Offset(, 3)
      With Sheets("kopie")
        If .[b3] = "" Then
          .[b3] = xStr
        Else
          .[b10000].End(xlUp).Offset(1) = xStr
        End If
     End With
     Cancel = True
    End If
  End With
End Sub

Hier wordt kolom D overgeslagen. Hij pakt alleen 2 en 3 cellen naast de target cel.

Code:
xStr = .Value & ", " & .Offset(, 2) & ", " & .Offset(, 3)
 
Emields,

Dank je wel voor je reactie en code.
Werkt natuurlijk prima. Het wordt nu weggeschreven naar aparte cellen op het werkblad kopie.
De oorspronkelijke insteek was om het in één cel samen te voegen dus bijvoorbeeld in B3.
Maar deze is ook zeer leerzaam en daar kunnen we weer wat mee:)

Friend
 
Jec,

Dank je wel voor je aanvulling/code dat is precies wat ik in gedachten had :)

Dank voor je uitleg. Je neemt de value van de cel waarop je dubbel klik en dan Offset daarvan pak je respectievelijk de 2e en 3e cel waarden naar rechts.

Veel dank.

Friend
 
Terug
Bovenaan Onderaan