• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celinhoud gebruiken als bestandsverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Hallo,
In een sheet heb ik als resultaat een datum in de vorm van ddmm.
Dit zou ik dan willen gebruiken in diezelfde sheet om een in een andere excel file met naam ddmm.xls een bepaalde cel aan te roepen.
Als de aan te roepen excel file een vaste naam zou hebben, zou dit geen probleem zijn, door gewoon [1004.xls]Kassa'!$K$15 in te geven heb ik het gewenste resultaat.
Maar die datum is afhankelijk van de datum die ik uitkom in de originele sheet.
Iemand die weet hoe ik dit zou kunnen doen?
Alvast bedankt!

Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn:

=INDIRECT("["&D3&"]Sheet1!A1")

Waar D3 de cel is die de datum (naam van het document) bevat. Nadeel van dit systeem is dat je verplicht bent om steeds naar dezelfde cel op dat andere document te verwijzen (hier A1 op Sheet1), tenzij je dit manueel aanpast natuurlijk.

In een sheet heb ik als resultaat een datum in de vorm van ddmm.

Staat er in de cel dan bijv. 2204 of staat er 38464 (de waarde van de datum) en is de cel zodanig opgemaakt dat 2204 weergegeven wordt?

Indien in C1 de datum als datumwaarde staat dan kun je met de volgende formule in D1 daar de datumweergave neerzetten en D1 gebruiken bij indirect.
=ALS(DAG(C1)<10;"0"&DAG(C1);DAG(C1)&ALS(MAAND(C1)<10;"0"&MAAND(C1);MAAND(C1))).
De verschillende ALS'en zijn nodig om de voorloopnullen te krijgen bij datum en maand < 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan