• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celinhoud in verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand daarbij kan helpen.

Kan je de inhoud van een cel gebruiken in een formule, zoals ik in onderstaand voobeeld heb gedaan?????

='H:\Verlofdagenregistratie\Magazijn\2009\C21.xls'!vrijedagen

Dus in c21 staat de naam van een werkmap, die dus per regel anders is.
Zoals ik het heb gedaan werkt het niet; mijn vraag is dit wel mogelijk en zoja hoe ?

Rob, probeer volgende eens

=TEKST.SAMENVOEGEN("='H:\Verlofdagenregistratie\Magazijn\2009\" & C21 & ".xls'!vrijedagen")

Kan je je vorige vraag nog op opgelost zetten aub.

Mvg

Rudi

Warme Bakkertje, ff iets dat me opviel.... In je voorbeeld voeg je 2 methodes samen. Als je de functie Concatenate (tekst.samenvoegen) gebruikt, hoef je de ampersant-tekens niet te gebruiken maar werk je met scheidingspuntkomma's.
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN("'H:\Verlofdagenregistratie\Magazijn\2009\"[B];[/B]C21[B];[/B] ".xls'!vrijedagen")
Of maak een samengestelde string met ampersants.
Code:
="'H:\Verlofdagenregistratie\Magazijn\2009\" & C21 & ".xls'!vrijedagen"

Groet, Leo

Rudi en Leo, bedankt voor het meedenken.

Alleen krijg ik via deze oplossing niet de formule aan de praat.
Het vult de cel met tekst en wordt niet als formule gezien.

Dus als er nog iemand een oplossing weet......

Rob

=INDIRECT(tekst die verwijst naar een cel)

Bronbestand moet geopend zijn om dit te laten werken.

Wigi

Hallo Wigi,

Helaas gaat de oplossing met indirect voor mij niet werken, want het gaat om ongeveer 50 bestanden,die ik wil verzamelen.

Kan je niet de verwijzingen manueel aanmaken (eenmalig)?

Als je het bestand met de links dan daarna terug opent, vraagt Excel of je de koppelingen wil bijwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan