• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celinhoud makkelijker verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

adinatha

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Ik zou heel graag wat makkelijker celinhouden willen verplaatsen van de ene naar een ander kolom.
Momenteel selecteer ik de cel, kopieer ik die en plak die weer in de cel van een ander kolom.
Vind dat nogal omslachtig.
Ideaal zou zijn dat ik met de muis de inhoudt verplaats naar die andere cel maar ik weet niet of excel dat kan?

Je kan die cellen toch gewoon naar een andere plaats slepen.

Probeer het gewoon! Je kan altijd afsluiten zonder opslaan

Ron

Probeer het wat anders maar loop al op de eerste formule vast.
Had een simpele formule in cel D1 staan =als(A1=5;B1=C1)
als ik dan de waarde 5 in cel a1 typ moet cel B1 gelijk worden aan cel C1.
Helaas gaat het niet krijg een kringvermelding, maar ik zie de kring niet, nou moe.

Je formule is fout.
Je kan met een formule nooit een andere cel rechtstreeks wijzigen.
Dus is het nu wellicht tijd voor een voorbeeldbestand.

Ben al wel een stukje verder maar loop tegen een limiet aan betreft het nesten van de ALS functie
In het bestand heb ik op cel D2 een ALS formule die kijkt wat in cel C2 zit en aan de hand daarvan maakt die D2 gelijk aan A1 of A2

Bedoeling is dat ik in kolom c getallen zet in een rij en dat in de cellen daarachter een corresponderende nummer komt te staan.
Op die manier kan een setlist maken voor onze band, waarbij tijden in kolom E mooi opgeteld worden.

Maar ik kan maar 7 ALS functies nesten terwijl ik er dus 22 nodig ben, dus zo gaat het helaas niet lukken.
Maar hoe dan? schiet mijn kennis van Excel tekort.
Bekijk bijlage setlist test.xls

Als je nu eens deze probeerde:

Code:
=ALS(C2="";"";INDIRECT("A" & $C2)) in E2

en

=ALS(C2="";"";INDIRECT("B" & $C2)) in F2

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe,
Hartelijk dank, werkt perfect dit.
Kende de indirect commando niet en ben bezig om die uit te pluizen, maar lukt nog niet zo.
eerste stukje snap ik, als er niets in C2 staat komt er ook niets in E2, maar de "A" & $C2 kom ik nog niet zo uit.
Vermoed dat het iets te maken heeft met een R1K1 type verwijzing.
Typisch mij, want het is al voor elkaar maar nu merk ik dat ik het wil snappen.
gr

Code:
=INDIRECT("A" & $C2))
Dit betekend gewoon dat de waarde uit kolom "A" moet gehaald worden van de rij die je ingevuld hebt in $C2.

Dus vul je in $C2 11 in dan geeft die formule de waarde die op A11 staat.

Simpel hé.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan