• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud splitsen in Tekst en Cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
74
Goede dag allemaal,

Ik heb een probleempje .. ik heb in een cel een tekst staan en een aantal cijfers. Nou moet ik de tekst er uit zien te filteren ..
Voorbeeld : de waarde van A1 = "WA3" nou moet ik in B1 alleen maar de tekst van a1 zien zijnde : "WA"
Voorbeeld : de waarde van A2 = "B1" nou moet ik in B2 alleen maar de tekst van AS zien zijnde : "B"

Hoop dat iemand hier een simpele oplossing voor heeft.
Alvast bedankt voor jullie feedback / input

Evert Blokdijk
 
In B1:
Matrixformule; dus invoeren met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter alleen; daarna pas doorvoeren naar onderen.
Code:
=LINKS(A1;VERGELIJKEN(WAAR;ISGETAL(1*DEEL(A1;RIJ($1:$100);10));0)-1)
 
krijg de formule niet ingevoegd

Harry,
Dank je voor de formule. probleem alleen is dat ik de formule niet ingevoegd krijg .. ook niet met ctrl+shift+enter. heb jij hier nog een ideer voor ? heb ook al geprobeerd om de formule gewoon over te typen .... maar dan krijg ik een #N/B melding.

Alsvast bedankt voor je snelle reactie.

Evert Blokdijk
 
Evert,

Je moet de cursor in de formulebalk zetten en daar ctrl-shift-enter geven. Dan kan haast niet fout gaan.
 
Harry,
dank je is perfect gelukt. kun je voor mij de formule ook nog ombouwen voor Cijfers ..
Alvast bedankt.
Evert Blokdijk
 
Evert,

Mits een kleine aanpassing kun je Harry's formule ook met gewoon "enter" gebruiken, i.p.v. ctrl+shift+enter, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Splitsen.xlsx
    9 KB · Weergaven: 44
Mooi gedaan WHER, dat met één functie extra.

Als je een bestandje upload Evert, kunnen de helpers er naar kijken wat je bedoelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan