• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud variabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcelklimt

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik heb een tabel met 10 kolommen. In de eerste cel van een kolom staat een vraag, 10 vragen dus. Nu wil ik de cel waarin de vraag staat variabel maken. Is het mogelijk om de tekst welke wordt weergegeven in deze cel, afhankelijk te maken van een geselecteerde cel. Voorbeeld: Cel b2 heeft als tekst "bestaand" en cel b3 heeft als tekst "nieuw", In cel c1 wil ik dan, indien cel b2 is geselecteerd, dat de volgende vraag zichtbaar wordt: "Bent u een man" en indien cel b3 wordt geselecteerd dat in cel c1 de vraag: "Bent u ouder dan 20 jaar" zichtbaar wordt. Cel c1 toont dus afhankelijk van de op dat moment geselcteerde cel een andere vraag. Is dit mogelijk of is het op de één of andere wijze te maken?

Je wilt dus dat de actieve cel bepaalt wat er in c1 te zien is? En wat moet gebeuren als je in (pak-m-beet) in A14 klikt?

Een (wel heel simpel voorbeeldje, maar je geeft ook weinig informatie):
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Address(rowabsolute:=False, columnabsolute:=False) = "B2" Then
    Range("C1").Value = "Bent u een man?"
ElseIf Target.Address(rowabsolute:=False, columnabsolute:=False) = "B3" Then
    Range("C1").Value = "Bent u ouder dan 20 jaar?"
Else
    Range("C1").Value = ""
End If
End Sub

Helder dit werkt en dit heb ik excel gekregen, echter wat ik wil is dat als ik een cel heb geselecteerd(dus de actief geselecteerde cel) die bijvoorbeeld in in rij 3 staat, er gekeken wordt wat in kolom b van deze rij staat. Dus ik hoef niet in b3 te staan maar moet wel in rij drie op een cel staan. Indien dan in b3 is ingevuld "bestaand" moet c1 "bent u een man"worden, indien daar "nieuw" staat mioet de tekst in c1 "andere tekst" worden. Dit moet dus werken bijn alle rijen en iedere keer dat ik in een rij een cel selecteer kijkt het bestand naar de cel in kolom b en afhankelijk van het antwoord daar wordt cel c1 gevuld met een andere vraag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan