• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud wissen en alléén formules kopiëren mbv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyb45

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
In kolom N en O heb ik op de rijen 4 t/m 535 een reeks getallen zijn, waarbij op heel wat rijen SOM-formules staan als een soort subtotaal.
Wat ik wil is met behulp van een macro de getallen uit kolom O kopiëren naar kolom N, waarbij de oude getallen en formules (N) vervangen worden door de nieuwe (O). Daarna wil ik de cellen van kolom O wissen en alléén de formules op de rijen van kolom N weer terugkopiëren op de juiste rijen in kolom O (de rest van de cellen moet dus niet ingevuld worden).
Ik heb reeds via de zoekmachine geprobeerd een antwoord te vinden, helaas zonder resultaat.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Mvg,
John

Als je een voorbeeldbestandje zou plaatsen, zal je probleem voor iedereen veel duidelijker zijn.

Code:
with range(O4:O535")
  .copy range("N4")
  .clear
end with
with range("N4:N535").specialcells(xlcelltypeformulas)
.copy .offset(,1)
end with

Bedankt SNB voor je input, maar de macro werkt (bij mij) niet helemaal.
Ik krijg een foutmelding "Deze opdracht kan niet worden uitgevoerd op meerdere selecties".
Bij de foutopsporing blijft hij hangen op ".Copy .Offset(, 1)".
Heb je nog suggesties? (sorry maar ik ben een newbie op het gebied van macro's).

Mvg,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan