• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinvoer beperken in gedeelde werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

LL85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
3
Weet iemand hoe je de celinvoer kan beperken in een gedeelde werkmap? Het is niet mogelijk om gebruik te maken van lijsten als je een werkmap wil delen. Dus hoe is dit op een andere manier op te lossen? Macro? Formule?

Alvast bedankt.
 
Beste LL85 ;)

Waarom zou dit niet mogelijk zijn ?
Bij mij lukt dit wel.

Ge moet eerst de werkmap "gedeeld" ongedaan maken dan de de validatie plaatsen en terug "gedeeld" plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hallo Danny,

Ik denk dat ik dan toch iets verkeerd doe.
Als ik namelijk gegevens valideer (via Data -> Valideren), dan kan ik daarna niet kiezen voor Werkmap delen (via Extra -> Werkmap delen). En andersom als ik klik op Werkmap delen en daarna een lijst wil maken en valideren, dan kan ik beide opties niet kiezen. Ik zou inderdaad Werkmap delen uit kunnen zetten, maar dan kan ik na het maken van een lijst of het valideren van gegevens de werkmap niet meer delen.
 
Beste LL85 ;)

Heb een voorbeeldje als bijlage geplaatst.

Weet niet of je dit gedeeld ziet als je het opent.

In cel B2 kan je geen cijfer plaatsen dat groter dan 10 is.
In cel B4 kan je uit een lijst kiezen en dit allemaal gedeeld.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    23,5 KB · Weergaven: 22
Hey Danny,

Het is gelukt! Heel erg bedankt voor je reacties.
 
Beste LL85 ;)

Graag gedaan :D

Kan je dan de vraag nog op opgelost plaatsen, bovenaan je eerste vraag.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan