• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celkleur detecteren in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

climber007

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2010
Berichten
10
Hoi

Ik ben bezig met een organisatie progje.
En zou daar graag detecteren of een cel gekleurd is al dan niet (bv.uitkomst 1 of 0) in een andere cel.

Bv. als ik cel A1 ZELF Geel maak dat dan A11,A12 en A13 via dan weer een andere formulle en cel forwarding rood kleuren.
Iemand een idee???

Ik heb al geprobeerd met CEL(infotype;verw) maar dat werkt niet, er blijft uitkomst 0 staan of die andere cel nu gekleurd is of niet.
En aan de uitleg in de helpfunctie kan ik niet goed aan uit..

*infotype is een tekstwaarde waarmee u opgeeft welk informatietype u voor de cel wilt weergeven. De volgende lijst bevat de mogelijke waarden voor infotype en de bijbehorende resultaten)
*"kleur" 1 als de cel kleuropmaak voor negatieve waarden bevat, anders is het resultaat 0 (nul).

Dank bij voorbaat!
 
Laatst bewerkt:
Celkleuren detecteren gaat best via VBA denk ik, maar als je met formules wil werken (in Excel 2003) kijk dan eens naar de bijlage.
 

Bijlagen

  • CelkleurDetecteren.xls
    16,5 KB · Weergaven: 293
hallo WHER en Climber

ik vind de oplossing van WHER heel mooi met "CEL.LEZEN"
het staat in mijn exel2003 niet bij mijn formules. of kijk ik niet goed?:eek:
ik kan hier niets over vinden in de help van exel .
WHER waar haal je het vandaan?

groet sylvester
 
Hartelijk dank WHER!! Net wat ik moest hebben, nu kan ik er aan beginnen.. :thumb:
 
Toch nog niet helemaal goed. Sorry..

Is het niet mogelijk om een cel naar keuze op kleur te testen?
Ik kan nu alleen de cel in de eerste kolom testen.
BV. met deze formulle?

=ALS(CEL("kleur";C1);1;0) maar die werkt niet?? :confused:

Bekijk bijlage CelkleurDetecteren(2).xls

Ps. ik werk in een nl versie 2007
 
Laatst bewerkt:
De formule op het werkblad moet de vorm hebben van: =als(kleur = 6;1;0) in de veronderstelling dat je de genaamde formule "kleur" niet verandert en je wil testen op geel (kleurindex 6), zie aangepast bestand.
Misschien kan het eenvoudiger als je over Excel 2007 beschikt, maar ik heb enkel de 2003 versie.
 

Bijlagen

  • CelkleurDetecteren(2).xls
    27 KB · Weergaven: 129
1 kopieer deze formule (het is gewoon tekst)
2 open jouw exelbestand
3 druk op alt F11
4 voeg een module toe
5 plakken

daarna kun je hem gebruiken als elke andere exelfunctie

groet sylvester
 
Sylvester

Werkt niet bij mij, alleen als je de formulle terug insteld veranderd het uitkomstgetal van de kleur.
Heb het ook op mijn eigen document geprobeerd maar net hetzelfde... :eek:

Toch al bedankt! :thumb:
 
sorry ik had het mis:eek:
in mijn werkbald stond nog :
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.CalculateFull
End Sub


groet
 
hehe

is dat dan de volledige code of moet deze code er bij, want ik zie CelKleur niet in de laatste code staan..?

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan