• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celkleur van excel, overbrengen naar etiket in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo allemaal,

Voor een congres dat ik organiseer heb ik de zalen (8 stuks) ieder een kleur gegeven. Nu heb ik veel deelnemers en ik wil op hun naambadge per ronde aangeven in welke zaal ze aanwezig moeten zijn, zodat we snel kunnen controleren of iedereen in de juiste zaal zit. Ik heb dus een excellijst met naam deelnemer en per ronde naar welke spreker ze willen. Het lukt me wel om dit om te zetten in etiketten in Word. Maar ik heb het volgende probleem:

Ik krijg het niet voor elkaar dat Word de kleur die ik aangemaakt heb in Excel (naam van de spreker automatisch vervangen door een kleur van de zaal waarin hij spreekt), ook op het etiket zet of uberhaupt kan lezen. Hij leest nog steeds de naam van de spreker, wat ook wel logisch is. Is er een manier om het toch voor elkaar te krijgen dat ik mijn deelnemerslijst van Excel, in Word kan krijgen met daarbij de kleuren van de zalen.

Het is misschien wat lastig uitgelegd, hoop dat iemand begrijpt wat ik graag wil.

Je helpt me heel erg als je een oplossing voor me weet.

Groeten,

Wilma

Hoi Wilma

Ook een beetje lopen zoeken op het www, denk niet dat het zo gaat lukken.

Je zou bv wel een Zaal letter of nummer duidelijk op de badge kunnen zetten.
of...je maakt per zaal een tabblad en zet daar de deelnemers in de juiste zaal zetten, vervolgens dan kan je in Word relatief eenvoudig
voor elke zaal de badge in gewenste kleur uitprinten.

Je kan in excel ook op kleur sorteren en dan printen van 1 t/m 50 voor Rood , hierna pas je de kleur in de badge aan en doe je de volgende set etz... etz...
http://office.microsoft.com/nl-nl/e...een-bereik-of-tabel-sorteren-HP010073947.aspx

Persoonlijk zou ik gewoon een duidelijke letter ergens in een hoek zetten bv rechtsonder met een box er om heen. het is duidelijk en stoort volgens mij niet.

zomaar een paar idee�n

Ik zou liever kiezen voor vooraf gekleurde badges/stickers/etiketten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan