• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celkleur & waarde overnemen uit ander xl-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJvtV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2013
Berichten
2
Wie helpt me:
ik werk met een basis xl-bestand met gegeven en sommige cellen hebben een kleurtje (handmatig) met een tekstwaarde (DIR oid). Nu heb ik voor eigen gebruik een ander xl-bestand waarin ik de info uit de basistabel actief koppel aan mijn eigen bestand. Simpel toch. In excel 2003 kreeg ik in mijn eigen bestand dan én de waarde én de opmaak (kleur) te zien. En als die in het basisbestand veranderde veranderde zowel waarde als opmaak. Precies zoals ik dat graag wil
Nu zijn we overgegaan naar 2010 en werk die koppeling voor de opmaak niet meer. Ik krijg wel de waarde, maar niet de kleur.
Hoe kan ik dat oplossen??
Groet
Dirk Jan
 
Lijkt inderdaad zeer simpel.

Als je een voorbeeldje plaatst met daarin in tab1 de originele data (het basisbestand), dus daar waar je handmatig een kleur wijzigt. En in in tab2 hoe dit automatisch wordt meegenomen (zeg maar de actieve koppeling naar jouw eigen bestand). Als er persoonlijke info in staat dan dit natuurlijk wel ff aanpassen.

Als het bestand of de bestanden te groot zijn om te uploaden dan kan je alles vanaf regel 10 verwijderen en alsnog een poging wagen.
 
Jee loop ik even met schaamrood op de kaken :eek:. Heb eindeloos geprobeerd met kopie & speciaal plakken en zo die koppeling te maken, zit ik nog weer een paar keer te prutsen (het ergert me mateloos :evil: als zoiets simpels niet lukt) heb ik het zelf opgelost, door in mijn eigen bestand "=" en dan de cel in de basis-xl te kiezen (een echt té simpele oplossing). Dat werkt hier bij mij thuis.
Een slag om de arm: ik werk met dit systeem op mijn werk in een netwerkomgeving en merk dat daar gebruikte tijdelijke bestandsverbindingen de zaakje soms kunnen frustreren. Maar .... voorlopig tevreden, dan voor de reactie :thumb:. Dirk Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan