• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cell met inhoud "hyperlink" kopieeren naar andere cell met behoud van de inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

ok, dus ik heb een bestand (uren registratie) met index pagina waar alle maanden en weken staan. Dan heb ik in de andere tabbladen de weken staan.

Als ik vanuit het factuur bestand een factuur maak, en deze als pdf uitprint wordt met behulp van een macro automatisch een link gezet naar het pdf bestand in de juiste week nummer.

Nu wil ik dat cel B19 van de week tabblad automatisch gekopieerd zal worden naar de juiste week cel in de index pagina. Voorwaarde is dat de inhoud (dus de link naar het pdf bestand) wordt behouden.

ik dacht dat ik hiervoor de "hyperlink" formula moest gebruiken maar dat lukt niet.

ik had geprobeerd

Code:
=HYPERLINK("B19")

maar dat werkt niet.

Voor het gemak heb ik nu (voor de voorbeeld) als link in cel B19 een verwijzing naar Google gemaakt. De link op mijn computer verwijst naar een pdf bestand die in een map wordt opgeslagen op het bureaublad.

Bekijk bijlage Uren registratie.xlsm

Ohh nee heb ik zeker de verkeerde bestand geüpload.

Dacht slim te zijn, moest weg dacht even vraag stellen tot ik vanmiddag thuis kom zal ik misschien al een antwoord hebben en zal ik direct aan de slag kunnen.

Oeps, dus niet.

Het betreft dezelfde bestanden als mijn vorige post waarmee je hebt geholpen met de macro.

Ik zal vanmiddag de juiste bestand alsnog uploaden

Snap niet waarom je de maanden plaatst en hier knoppen van maakt.
Je kan toch alleen op week weergeven.

Hiermee komt de hyperlink naar het pdf bestand in kolom O
Code:
Sub Spaarie()
    For sh = 2 To Sheets.Count
        crit = Mid(Sheets(sh).Name, 5, Len(crit - 4))
        Sheets("Index").Cells(crit + 2, 15) = Sheets(sh).Range("B19")
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Hey Spaarie,

Dank je wel.

Waar moet ik deze code inzetten? onder een module? of in ieder sheet?

En tweede probleem is, de code moet gegevens halen van de andere 3 bestanden zodat de index in ieder bestand volledig overzicht geeft van het hele jaar :-(

yep... gemak zucht... zodat in geval dat ik een factuur wil oproepen hoef ik niet bepaalde bestand openen, maar kan ik altijd de huidige bestand die reeds open is gebruiken.... zo lui ben ik hahaha :-)

Dan zou ik hem meenemen in je code uit de vorige vraag
Code:
Sub Spaarie()
    pad = ThisWorkbook.Path & "\Facturen\_" & ActiveSheet.Range("F14").Value & ".pdf"
    nr = Sheets("factuurbtwverlegd").Range("F13").Value2
    Select Case nr
        Case 1 To 13: kw = 1
        Case 14 To 26: kw = 2
        Case 27 To 39: kw = 3
        Case 40 To 53: kw = 4
    End Select
    Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\Uren registratie " & kw & "e kwartaal.xlsm"
    With ActiveWorkbook.Sheets("Week" & nr)
        .Range("B19") = ThisWorkbook.Sheets("Factuurbtwverlegd").Range("F14")
        .Range("B19").Hyperlinks.Add .Range("B19"), ThisWorkbook.Path & "\Factuur\_" & .Range("B19") & ".pdf"
        [COLOR="#FF0000"].Range("B19").Copy ActiveWorkbook.Sheets("Index").Cells(nr + 2, 15)[/COLOR]
    End With
    ActiveWorkbook.Close True
    ThisWorkbook.ActiveSheet.Copy
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, pad, , True, , , , True
    ActiveWorkbook.Close False
    ThisWorkbook.Save
End Sub

of je moet er een aparte macro voor willen hebben?

Laatst bewerkt:
nee hoor, ik hoef geen aparte macro voor.

Wat ik wel zou willen is de toegevoegde regel begrijpen.

Code:
 .Range("B19").Copy ActiveWorkbook.Sheets("Index").Cells(nr [COLOR="#FF0000"]+ 2, 15[/COLOR])

waar staan de +2, 15 voor?

Hij doet het niet :-(

Ik krijg geen fout melding of zo, maar hij zet geen factuurnummer in de index pagina. Wel in de week tabblad

Laatst bewerkt:
We hebben eerder in de code 'nr' de waarde van het weeknummer gegeven (bijv: 12)
.Cells(rij, kolom) = .Cells(nr + 2, 15) = .Cells(rij 14, kolom 15)

De rijnummers bestaan al en het weeknummer is bepaald. Je start alleen op regel 3 op je Index-tabblad met de rijen dus het is weeknummer + 2...
Logisch eigenlijk he...

hahaha, ja nu dat je het zo zegt is het logisch ja hahaha

maar waarom doet ie het niet?

Ow dat zag ik geen eens :)
Kijk je wel in kolom O? Anders even testen met .Cells(nr + 2, 3) dat is kolom C.

ja, daar lag het aan... mijn bestand loopt tot kolom N.

Heb het nu veranderd naar 2,14 en hij doet het prima.

Super bedankt!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan