Cell selecteren op niet actief werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter ML71
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
In een macro sorteer ik een range op een niet actief werkblad. Als hij klaar is blijven de gesorteerde gegevens geselecteerd, ik krijg het alleen niet voor elkaar om bijvoorbeeld cel A1 na het sorteren te selecteren. Is dit mogelijk of niet? ik dacht de onderstaande code te gebruiken, maar dat geeft geen resultaat:

Code:
Dim ws as Worksheet
Set ws = ActiveWorkbook.Worksheets("Test")

With ws
 cells(1,1).select
End with

Als het niet mogelijk is om een cel te selecteren, is het dan wel mogelijk om de geselecteerde range te deselecteren?

Code:
Application.GoTo Sheets("Test").Range("A1"), True

Dank je Rudi, maar het sheet "test" wordt nu wel geactiveerd en ik wilde deze aktie helemaal "blind" uitvoeren. Het bestand is geopend op een ander werkblad en ik wil dat zo houden, terwijl op het sheet "test" cel A1 wordt geselecteerd. Is dat ook mogelijk?

Blind 'selecteren' = niet selecteren.
Vermijd 'select' en 'activate' in VBA.

doe het direkt:

lezen:
Code:
msgbox=sheets(1).cells(3,4).value
schrijven:

Code:
sheets(1).cells(3,4).value="o, zo dus"

Hoi snb, ik gebruik normaliter ook altijd rechtstreekse code. Probleem is in dit geval dat ik op het sheet "test" een sorteeractie uit heb gevoerd, en hierna blijkt de hele sorteerrange geselecteerd te zijn. Ik wil het sheet echter "netjes" achterlaten voor het geval dat iemand de lijst op het sheet "test" wil bekijken. En een heel blok geselecteerd te zien vind ik niet echt netjes ogen. Vraag is dan dus even wat ik hiervoor kan doen om die geselecteerde reeks weer te deselecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan