• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen aan elkaar linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

harun1982

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb een debiteurenlijst waarbij de debiteurnamen een rij boven de openstaande facturen staan. Ik wil namelijk de debiteurnamen naast de factuurnummers hebben. Het is mogelijk om alles door te trekken, maar gezien ik 30.000 rijen heb, is dat niet echt verstandig.Voor duidelijkheid heb ik een voorbeeldsheet bijgevoegd.

Wie kan mij hiermee helpen?

Mvg,
Harun

Bijlagen

Staan in jouw voorbeeld de facturen 128 t/m 131 soms 1 regel te hoog?

Sorry, dat is een foutje van mij geweest. Het is namelijk zo dat de plaatsnaam een regel boven de factuurnummers staan en de debiteurnaam twee regels boven de facturen. De plaatsnaam is niet van belang, ik wil in de cel links van de factuurnummers de debiteurnamen hebben.

Is het nu duidelijker?

ja, het is duidelijk.

Met een paar stappen is dit te verwezelijken.
Hierbij een bestandje met uitleg.

Wel proberen op een kopie van het origineel.

Hopelijk kom je er zo uit.

Bijlagen

Bedankt Paul,

Formule voor de debiteunummers en namen is helemaal top. Werkt perfect. Maar ben nu een ander probleem tegengekomen. Nu blijkt een lijst die ik heb in een heel ander volgorde te zitten. Zo zijn de de factuurnummers onder de debiteurnummer neergezet.

Ik heb geprobeerd om alle datums in kolom B weg te krijgen, zodat ik de formule van jouw kon gebruiken, maar dat ging ook niet. Voor de duidelijkheid heb ik een excel sheet bijgevoegd.

Hoor graag van je.

Mvg,
Harun

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Paul,

Formule voor de debiteunummers is helemaal top. Maar met de formule voor de debiteurnamen gaat toch iets verkeerd bij mij. Ik heb een excel sheet bijgevoegd, waar ik de fouten in rood heb aangegeven.

Mvg,
Harun

Er zit een kringverwijzing in het bestand.
Volgens mij moet de formule voor D8 zo zijn:
Code:
=ALS(A6<>"";B6;ALS(E8<>"";D7;""))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Had mijn vorige vraag ondertussen ook opgelost. Ik had de formule niet helemaal goed aangepast. Maar inmiddels heb ik mijn vorige vraag aangepast met een ander probleem die ik tegen ben gekomen.

Kun jij mij daarmee helpen?

Mvg,

Beste Roncancio,

Had mijn vorige vraag ondertussen ook opgelost. Ik had de formule niet helemaal goed aangepast. Maar inmiddels heb ik mijn vorige vraag aangepast met een ander probleem die ik tegen ben gekomen.

Kun jij mij daarmee helpen?

Mvg,

Wat is het probleem precies?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je snelle reactie.

Nou het gaat om het volgende. Ik heb verschillende debiteurenlijsten die ik onder elkaar in een sheet wil hebben. Gister had ik een debiteurlijst waarbij de factuurnummers niet waren gekoppeld aan debiteurnamen. Dit heb ik dankzij Paul opgelost.

Vandaag zag ik tot mijn verbazing dat er ook lijsten zijn waarbij de layout geheel anders is. De formule van Paul s dan ook niet toepasbaar. In mijn reactie heb ik namelijk een excel sheet toegevoegd, waar ik ook heb aangegeven hoe ik het zelf eigenlijk wil hebben.

Hopelijk is het duidelijk.
Mvg,
Harun

Bijlagen

In bijgevoegd bestand zit een knop met een macro.
De macro zet de gegevens in het kader.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio,

Ik heb zelf nooit met macro's gewerkt. Ik heb de knop ingedrukt, maar gebeurt niets. Ik zal wel op internet gaan lezen hoe macro's in elkaar steken. Maar kun jij mij zeggen wat ik nu eigenlijk moet doen.

Ik heb 20 lijsten van elk 2500-3000 rijen namelijk.

Mvg,
Harun

Ik heb zelf nooit met macro's gewerkt. Ik heb de knop ingedrukt, maar gebeurt niets.

:shocked::shocked:
Bij mij werkt het gewoon. Ook op andere pc's.

Hebben alle lijsten een aparte layout ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Met enkele kleine aanpassingen aan de macro staat vanaf de R-kolom het resultaat.
Als dat hetgene is wat je voor ogen hebt, zou het een optie kunnen zijn om de macro aan te passen zodat alle lijsten in 1 keer worden doorgewerkt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat ik er van moet zeggen, maar je maakt het mij er echt echt echt blij mee. Ik heb de bestanden even na gelopen. Van de 20 lijsten die ik heb is de eerste in een ander formaat en de rest zoals die laatsts sheet van mij. De lijsten lopen wel verder door naar beneden (rond 3000 rijen).

Ik moet je wel zeggen dat ik echt respect heb voor wat je allemaal doet. Hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Want ik begrijp er echt helemaal niets van.

Mvg,
Harun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan