• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Ik heb een stukje code in VBA om een cellen automatisch te voorzien van een datum als de cel ernaast wordt ingevuld.
Maar ik had deze nu graag aangepast om het volgende te doen:
Wanneer nu in de C-kolom iets wordt ingevuld, zou in de B-kolom telkens de naam van de klant moeten komen.

Zie ook bijgevoegd voorbeeld (hopelijk is het een beetje duidelijk).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing Then
    If Target.Offset(0, -1).Value = "" Then
    Target.Offset(0, -1).FormulaR1C1 = "=+R[-1]C"
End If
End If
End Sub

Joske

Aan allen,

Ik heb een stukje code in VBA om een cellen automatisch te voorzien van een datum als de cel ernaast wordt ingevuld.
Maar ik had deze nu graag aangepast om het volgende te doen:
Wanneer nu in de C-kolom iets wordt ingevuld, zou in de B-kolom telkens de naam van de klant moeten komen.

Zie ook bijgevoegd voorbeeld (hopelijk is het een beetje duidelijk).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Volgens mij kan het niet wat je wilt, want een item kan door diverse klanten worden gekocht. Hoe kan Excel dan achterhalen welke klant het is geweest?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Dit is maar een enkel blad om te dienen als voorbeeld. Normaal gezien worden de gegevens, in het volledige document, dmv invulformulieren en invulvelden op zijn juiste plaats gezet.

Maar ik zal het eens uitproberen om zeker te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan