• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recognize

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2013
Beste Forumleden,

Na enige zoekwerk en gepruts loop met mijn bestandje tegen het volgende aan wie kan me hierbij helpen?

Wat ik wil is het volgende:

Van tab "netherlands" Kolom A ,S en V kopieren naar tabblad dashboard mits er in kolom B Prorail staat. Als dit is gebeurd moet er in kolom Z en AA een "ja" te komen staan.

Het zou ook fijn zijn dat excel het automatisch verwijderd als er wijzigingen worden aangebracht,

Is dit mogelijk doormiddel van een macro?

Alvast bedankt

Bijlagen

Bij het toevoegen van Prorail in de B-kolom worden de gegevens overgezet en de betreffende regel in Nederland verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio,

Bedankt voor je reactie, echter is het de bedoeling dat de betreffende regel niet verwijderd wordt. Ik zou graag ook willen dat de datums in kolom V en S ook gekopieerd worden naar Dashboard V moet naar kolom B in tabblad "dashboard" en S naar E. Date-recording (KolomA) naar A en D. Voor de gebruiker zou ook handig zijn dat er in kolom Z en AA wordt aangegeven dat deze gekopieerd zijn, dus als er hier automatisch een ja of vinkje kan komen zou dat overzicht creeren

Is dit mogelijk? of vraag ik iets wat onmogelijk is?

Met vriendelijke groet,

Ab

Dat kan zeker.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rRng As Range
    If Target.Count = 1 Then
        If Target.Column = 2 And UCase(Target.Value) = "PRORAIL" Then
            With Blad1
                Set rRng = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
                .Range("A" & rRng.Row) = Range("A" & Target.Row)
                .Range("B" & rRng.Row) = Range("V" & Target.Row)
                .Range("D" & rRng.Row) = Range("A" & Target.Row)
                .Range("E" & rRng.Row) = Range("S" & Target.Row)
            End With
            Range("Z" & Target.Row).Resize(1, 2).Value = "ja"
        End If
    End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik ben bijna blij, je laatste code heb ik gekopieerd en geplakt, maar de kolommen S en V worden niet overgezet naar tab dashboard, hoewel dit wel in de code staat doe ik iets verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Ab

Bij mij werkt het gewoon.
Je hebt ook niets verkeerd gedaan.
Als kolommen A en D wel gevuld worden dan lijkt het erop dat de kolommen S en V leeg zijn.

Zou je anders een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie kunnen plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Ik heb een bestandje toegevoegd en wat tekst bijgeschreven om duidelijkheid te creeren

Groeten,

Ab

Bijlagen

Bij mij werkt het gewoon.
Ik heb je 2e vraag ook behandeld.
Indien men een cel in de B-kolom leegmaakt, dan worden de waardes van de desbetreffende dag (A-kolom) uit het Dashboard verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Graag gedaan.
Gaarne nog even de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan