• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen automatisch laten kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanPh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanPh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Ik heb een kleine camping nu wil een een reserverings programma maken. Hen weinig ervaring met programmeren excel, maar heb na avonden rond neuzen op
internet al wat kunnen maken. Nu wil ik via reservering in de planning de cellen rood laten kleuren door waarde via de reserverings datum.
En tegelijk aan de kampeerplaats toevoegen.
Wie kan mij helpen. bvd Jan. Heb windows 8 en excel 2016. Doe er als het goed gaar het bestand erbij. BVD JanBekijk bijlage Proef reservering.xlsm

Hier heb je "voorwaardelijke opmaak" bij nodig. Selecteer een cel en geef middels voorwaardelijke opmaak het criterium aan waar een waarde aan moet voldoen en voeg daar een opmaak aan toe. T wijst zichzelf eigenlijk...

Voorwaardelijke opmaak

In voorbeeld geeft hij bij overzicht 2 regels in voorwaardelijke opmaak.
1 voor vrije plaatsen en een voor bezette plaatsen.
Is het ook mogelijk voor dubbel bezetten plaatsen een kleur in te stellen,
met een derde regel.
bvd Jan

dubbele ? hoe moeten we dat zien, als er 10 plaatsen zijn, 20 reserveringen mogelijk ?

mvg
Leo

Met dubbel bedoel ik, als ik op plaats 2 een nieuwe boeking doe bv 30 maart t/m 5 april. maar er staat een boeking van 24 maart tot 1 april. dan zou ik graag zien dat 30 en 31 maart een andere kleur krijgen. bvd Jan

het zal wel aan mij liggen maar ik zie zo nog altijd 2 reservaties op 1 plaats voor datums 30/3 31/3 en 1/4

mvg
Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan