• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen berekenen alleen als ze gevuld zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Leo,

Wat is nu het verschil tussen:
SOM(A10)+SOM(D10) en A10+D10 als er in A10 en D10 alléén een getal staat?
Graag uitleg, ik kan er ook weer iets van leren misschien.

@ Ad

bij som(A10)+som(D10) kan 1 van beide iets anders dan een getal zijn, bij A10 + D10 kan dat niet.

mvg
Leo

@Leo,

Wil je dit eens zien aan de hand van een voorbeeldje?

Ja....Oké, maar dan zou ik toch voor deze gaan:

Code:
=SOM(A10;D10)

't is maar wat je het makkelijkst vind.

Ik had niet in de gaten dat de berichten op de 2e pagina kwamen, dacht dat er niet meer gereageerd werd...
Het vermoeden van Leo klopt (16.29 uur) dit is wat ik bedoel. Alleen bij regel 13 staat bij tekencijfer een 7, dan zou er bij D13 een 7 moeten komen en bij E13 een 4,50.
Verder wel precies wat ik zocht.
Leo, als je regel 13 zo kunt instellen zou ik ontzettend geholpen zijn!

Ik zie nu dat als ik in regel 13 bij B13 (blauw) zes in typ in plaats van 6, dan gaat de berekening wel goed.
Kan ik mee leven als het niet anders kan, die zes is voorwaardelijk, moet wel gehaald worden op die plaats, maar telt niet mee. (ook niet in de berekening)

het mag maar te zien zijn als B en C gevuld zijn had ik begrepen
dus als je B13 vult komt dat goed.

mvg
Leo

je kan er ook het ' teken voorzetten dus niet 6 maar '6
dan wordt het ook niet meegeteld

mvg
Leo

Helemaal goed!! '6 gaat prima, na een enter staat er gewoon een 6 die niet mee gerekend wordt.

Leo en natuurlijk alle anderen die hebben meegeholpen: Ontzettend bedankt!! Mooi forum met enthousiaste meedenkende mensen!! (ik kan weer verder tot mijn volgende probleem/uitdaging.....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan