• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen beveiligen en formule onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Een cel beveiligen waar een formule instaat is mogelijk. Maar kan ik een cel beveiligen en tegelijkertijd de formule die daar instaat niet zichtbaar maken.
Lode

Klik op bladbeveiligen.
voordat je een wachtwoord in typt vink je het vakje vergrendelde cellen selecteren uit.
Je kan dan de cel niet selecteren dus de formule ook niet zien.

Niels

Laatst bewerkt:
Het is toch bij Opmaak, Beveiliging, En ik als ik dan Cellen selcteren wordt automatisch het tweede item aangevinkt en dan blad beveiligen. Maar mijn geselecteerde cel(len) blijven zichtbaar
Wat doe ik dan verkeerd.
Lode

Zet bij de betreffende cellen (bij celopmaak > Bescherming) een vinkje voor Verborgen

Ik selecteer een kolom cellen, en als ik dan bij Cellen opmaken, Beveiliging, Verborgen aanvink en dan het Blad beveilig met wachtwoord kan ik niets meer typen in andere cellen.
Wat doe ik verkeerd.
Lode

De cellen waarin wel getypt mag worden zul je moeten ontgrendelen (celeigenschappen > bescherming > vinkjes uitzetten bij geblokkeerd)

Dan moet je van die cellen geblokkeerd uitvinken.

Niels

Ik had het daarnet gevonden en verdorie weeral vergeten. Moet er dus terug achter zoeken. Toen waren de cellen met de formule niet meer zichtbaar
Lode

Terug gevonden. Het bij Wijzigingen, Gebruikers toestaan op cellen te bewerken en dan een range opgeven waar men mag intypen en dan bladbeveiliging.
Ga het nog eens proberen om zeker te zijn.
Lode

Alles in orde. BEDANKT
Nog een vraagje: Hoe groot is de kans dat men mijn wachtwoord kan vinden en zo mijn formules kan zien.
Lode

Die kans is 100%, als je weet hoe het moet.
De excel beveiliging is makkelijk te kraken.

Niels

Laatst bewerkt:
Ja daar zijn programma's voor maar dat zul je zelf moeten zoeken.
zie de forumregels.

Niels

Hoe moet ik daar naar zoeken. Kan je me daar een tip voor geven.
Of kan je dat niet naar mijn prive zenden zonder dat het hier op het forum komt.
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan